Deel dit artikel
-

Ordina start met Podvertising op Radio 538

Ordina is de eerste adverteerder die te horen is tijdens de podcasts van Radio 538. De podcasts van Radio 538 worden wekelijks ruim 45.000 keer gedownload. “We willen als innovatief bedrijf innovatieve middelen inzetten,” aldus ICT-dienstverlener Ordina.

Radio 538 biedt sinds een maand de mogelijkheid om te adverteren in podcasts. “We hebben de techniek in huis en kunnen campagnes ‘managen’,” vertelt Remco Bos, commercieel manager interactive van de Radio 538. Met ‘management’ doelt hij op de mogelijkheid voor een adverteerder om te zeggen dat bij bijvoorbeeld 100.000 beluisterde podcasts de commercial moet stoppen. Radio 538 rekent af met adverteerders op basis van een op CPM gebaseerd model.

De podcasts van Radio 538 duren tussen de twee en zes minuten. Ze bestaan uit hoogtepunten van de radioprogramma’s Evers Staat Op, Ruuddewild.nl, MiddenindeNachtRick en Op de Valreep met Barry Paf. Radio 538 biedt sinds begin 2005 podcasts aan.

Ordina wil met de commercial consultants werven. “De doelgroep van deze campagne luistert relatief veel naar podcasts,” vertelt Kasimir Landheer van Ordina-onderdeel Clockwork. "We zien de podcast als een verlengstuk van de radiocampagne en denken dat de doelgroep meer dan gemiddeld gebruik maakt van podcasts." Het idee om podvertising in te zetten voor de campagne kwam van Clockwork. Landheer: “Ordina wil de doelgroep laten zien dat ze een innovatief bedrijf is.”

De Ordina commercial is te horen aan het begin van een podcastuitzending en duurt tussen de 10 en 15 seconden. De commercial is niet speciaal geproduceerd voor podcasting en wordt ook uitgezonden bij radio-uitzendingen van Business News Radio en Radio 538. Landheer: “Deze week is de commercial heel veel te horen op de radio. Door te adverteren in podcasts kunnen we de periode dat het spotje te horen is verlengen.”

Naast een commercial is aan het begin van een podcastuitzending een mededeling te horen waarin Ordina kenbaar maakt dat het fragment mede mogelijk gemaakt is door Ordina. Commercials duren bij voorkeur niet langer dan 25 seconden, zegt Bos van Radio 538. Naast de variant ‘commercial aan het begin van een Podcast’ bestaat er een tweede variant. Dat is, zo legt Bos uit, een ‘dit fragment wordt mede mogelijk gemaakt’- mededeling aan het begin en het einde van een podcast, het zogenaamde audioboarding.

Bos verwacht dat na Ordina op korte termijn meerdere adverteerders willen podvertisen bij Radio 538. “Ik denk dat het balletje nu gaat rollen.”

Deel dit bericht

8 Reacties

slaapkindje

Dus dit is wat Oridna innovatief noemt? Gaap…..

Mark Wellink

Hoe rijmt dat met het fel omstreden bericht over Ordina van twee weken terug?  http://www.emerce.nl/nieuws.jsp?id=1514088&#reacties

Emiel Kamzol

"slaapkindje"Voor een bedrijf als ordina is het tammelijk innovatief. En daarbij was ordina er zelf al vroeg bij met podcasting. Vorig jaar hebben ze zelf een podcast geproduceerd die gezien de bekendheid van de doelgroep toch aardig geslaagd genoemd kan worden.. http://www.podmedia.nl/ordinaopenpodcast/

Stan

Ben met Mark Wellink eens dat Ordina eerst moet werken aan haar imago na al dat gedonder op de emerce in afgelopen weken. Dit is nogal naief vlak na al die behoorlijk negatieve pers over Clockwork. Ook wel een beetje brutaal om te denken dat ze met een ludieke actie even wat consultants kunnen binnenhalen nadat de topman van Ordina eerst een internetbedrijf de nek om draait!!Volgens mij is het voor Ordina verstandiger om even een poosje 'low profile' te gaan.

Dalux

Nee, het is de ideale manier om wat nieuwe stropdassen te werven voor Ordina nu de leegloop bij Clockwork nog wel in een volgende versnelling zal komen. 🙂

Michel

.. podvertising en radio538; zit daar echt de doelgroep? Tot zo ver "oplossen van vraagstukken die strategisch zijn voor klanten" .. Kennisbedrijf? Wahahahaha

Ex-Clockworker

Wat een slecht verhaal van Ordina dit! Ben een van de mensen die is weggegaan. Hou op met die onzin mensen. Breng het bedrijf eerst in orde. Hoe kun je zo weinig van communicatie begrijpen… pfff….

insider

De strategy director (Heckman) is twee maanden geleden vertrokken, daarnaast zijn twee van de zwaarste seniors samen met Huybregts naar Agency vertrokken. Algemeen directeur Termorshuizen (consultancy zwaargewicht) is met een senior naar Agency gegaan, een senior is naar ABN, een andere senoir was al eerder naar Lost Boys en twee e-commerce consultants verbonden aan Wehkamp zijn de Nieuwe Zaak begonnen. Het roer wordt nu overgenomen door 'n paar lichtgewichten. Behoefte dus aan consultants, tja. Ik zou zeg potvertizzzzzzen!!!

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond