Deel dit artikel
-

Organische groei voor reclamegroep Publicis

Ondanks uitdagende tijden heeft reclamegroep Publicis Groupe 2,8 procent organische groei gerealiseerd in het eerste kwartaal van 2021.  De omzet steeg naar 2,3 miljard euro, iets minder dan de 2,4 miljard van vorig jaar.

De prestaties worden voornamelijk gedreven door de VS en Azië, die in 2020 al beter presteerden.

In Azië werd een organische groei van 5,7 procent gerealiseerd voor het eerste kwartaal.

Europa toont tekenen van herstel. Exclusief Mediatransports en The Drugstore bedroeg de organische groei in Europa 2,8 procent. Markten als Frankrijk en Duitsland herstellen zich, maar de voortdurende lockdowns blijven drukken op de prestaties.

Publicis noemt als hoogtepunten de campagnes voor L’Oréal in China, AB Inbev’s data-activiteiten, Toyota’s volledige advertentieportfolio in Australië, Unilever Shopper Marketing en de werkzaamheden voor Samsung in de VS.

CEO Arthur Sadoun ontkent plannen voor een fusie met branchegenoot Havas. “Het enige dat we met elkaar gemeen hebben is dat we in Frankrijk zitten.”

 

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond