Deel dit artikel
-

Otto Groep scoort met online retail

De in Hamburg gevestigde Otto Group verwacht voor het lopende boekjaar, dat op 28 februari eindigt, een omzetstijging van 23 procent naar 10 miljard euro.

Alleen al online retail brengt naar verwachting ongeveer 6,9 miljard euro op, tegen 5,7 miljard euro in dezelfde periode vorig jaar.

De Otto Group overtreft daarmee aanzienlijk de gemiddelde verkoopstijgingen van alle e-commerce retailers van de Duitse Vereniging van E-Commerce en Postorder bedrijven met 14,6 procent.

Otto heeft vooral succes met zijn partnerplatform. In het lopende boekjaar wist Otto meer dan 1000 nieuwe partnerbedrijven in te lijven.

Ook steeg het aantal klanten op otto.de met bijna 30 procent tot ongeveer 9,4 miljoen.

In de fysieke detailhandel leed de Otto Group, net als alle andere bedrijven, verliezen als gevolg van de coronasluitingen. Echter, in veel plaatsen wist online verkoop de schade te beperken.

De sterke omzetgroei in online retail had ook gevolgen voor de eigen pakketdienstverlener Hermes. Alleen al in de kerstperiode van 2020 leverde deze 126 miljoen zendingen af.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond