Deel dit artikel
-

Otto test ‘nieuwe’ reclamevorm voor de iPad

’s Werelds nummer twee e-commercebedrijf Otto start in Duitsland een reclamecampagne die specifiek voor Apples iPad is ontwikkeld.

In de iPad-applicatie van Wetter.com onderzoekt Otto welke reclamevorm zich het best leent voor, wat in populaire termen heet, ‘padvertising’. Daartoe werkt het samen met het Europees werkende mobile marketing bedrijf YOC.

YOC ontwikkelde de reclamevorm ‘showroom video ad’ en past die toe voor Otto. Wanneer gebruikers van de populaire applicatie van Wetter.com een Otto-banner zien, kunnen ze hun iPad horizontaal draaien. Vervolgens krijgen ze een reclamevideo te zien die past bij het weer van die periode. De video toont kleding- en andere mode-artikelen uit de webwinkel van Otto.

De ‘showroom video ad’ is ontwikkeld in HTML5 en lijkt vooralsnog geen interactieve elementen te bevatten. Gebruikers kunnen niet op onderdelen van de video klikken om naar de Otto-winkel te gaan.

Een woordvoerdster van Otto zegt: “In app advertising zal in de toekomst zeker een vaste plaats innemen in onze mediamix. Bij de doorontwikkeling richten we ons specifiek op interactie en dialoog met onze gebruikers”.

Otto Group realiseerde over 2009 een omzet van 10,1 miljard euro. Het bedrijf verwacht ondanks het wereldwijd kwakkelende economisch klimaat toch dubbelcijferige groei te boeken over het lopende jaar. Het is na Amazon.com de grootste algemene e-commercepartij in de wereld.

Foto: Grant Robertson (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond