OTTO vervangt modelfotografie door AI-generators

Duitslands grootste webwinkel OTTO vervangt traditionele modelfotografie door AI’s die beeld genereren.
De ontwikkeling op zich is niet uniek, maar is wel illustratief voor de wijze waarop webwinkels met mediacreatie omgaan. Het handwerk verdwijnt en wordt overgenomen door digitale regisseurs en AI-makers.
“Deze technologie stelt ons in staat om producten nog sneller naar de winkel te brengen, onze kosten te verlagen en tegelijkertijd de kwaliteit en diversiteit van onze content te vergroten”, zegt Marc Opelt, CEO van OTTO, in een persbericht.
Met de overstap van hand- naar machinewerk kan er vijf keer meer content per dag worden gecreëerd en kunnen nieuwe collecties binnen enkele uren online worden gepresenteerd. Deze verhoogde efficiëntie is cruciaal in e-commerce om snel te kunnen inspelen op nieuwe trends en klantbehoeften.
De nieuwe werkwijze is ontwikkeld met move X media uit Oostenrijk.
OTTO heeft feitelijk nog meer één foto nodig van een product om er een serie modelafbeeldingen mee te maken. Dit verlaagt de productiekosten tot wel zestig procent.
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond