Deel dit artikel
-

Outdoor-DSP OutMoove in handen van Broadsign

Het Nederlandse inkoopplatform voor digitale buitenreclame OutMoove, eigenaar van een DSP, valt in handen van de Canadese outdoorreus Broadsign.

Hoeveel er voor zeskoppige bedrijf wordt betaald houden de betrokkenen voor zich. Mendel Looije en Mark van de Crommert en het team blijven ongewijzigd actief op de Nederlandse markt, maar kunnen hun internationale groeiplannen in de nieuwe constellatie versneld uitvoeren.

De twee ondernemers hebben meerdere wegen richting de toekomst overwogen en daartoe met potentiële partners gesproken. Met Broadsign werken de partners reeds sinds het begin van hun bedrijf in 2017 samen. De werkwijze, ethiek en visie van de Canadezen liggen OutMoove het best, zo leggen Looije en Van de Crommert aan Emerce uit.

Looije: “Het is prettig zaken met Canadezen. Ze zijn de nummer één in de wereld en qua producten en cultuur hebben we een enorme match. Broadsign heeft een CMS voor outdoor en een SSP, wij een DSP.” Anders gezegd: de Nederlanders hebben de technologie om digitale buitenschermen, zoals abri’s en masten langs snelwegen te ontsluiten voor digitale reclame.

Het zijn vervolgens mediabureaus die voor hun respectievelijke klanten de digitale reclameruimte inkopen als onderdeel van een campagne. Aangezien OutMoove een DSP is, is de reclamehandel in hoge mate geautomatiseerd. Het zijn veilingen van reclameruimte die in fracties van seconden plaatsvinden; programmatic.

Van de Crommert: “We zijn naast Nederland ook in België, Ierland de VS actief. Met Broadsign kunnen we lokaal investeren in nieuwe markten”, door gebruik te maken van diens aanwezigheid aldaar.

“Inkopers hebben bij ons veel controle over de variabelen waarmee ze ruimte inkopen. Daarnaast bieden we een hoge mate van snelheid en automatisering in de workflows, wat vrij uniek is.”

Sinds buitenreclame gedigitaliseerd is geraakt, is het interessanter voor adverteerders geworden. Het is vrij makkelijk om de boodschap op schermen te veranderen en dat te doen met wisselende variabelen. Te denken valt aan zaken als het weer, nog beschikbare voorraad van nabije winkels of wisselende demografieën van passanten. De context van een scherm wisselt gedurende de dag meerdere keren.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond