Deel dit artikel
-

Ook Paris Hilton breekt met X

Ook Paris Hilton breekt met X. Haar 1:11 Media zal voorlopig niet meer adverteren zolang het platform de antisemitische berichten niet verwijdert.

Zij volgt daarmee andere merken als Apple, Disney en Lionsgate.

Hilton had een tweejarige overeenkomst met X waarbij gebruik werd gemaakt van X-functies zoals live video en X Spaces voor online shoppen.

Adverteerders zijn afgehaakt nadat mediawaakhond Media Matters Want Amerika een rapport had uitgebracht waarin werd aangetoond dat nogal wat advertenties naast haatdragende inhoud werd getoond. Eigenaar Elon Musk klaagde de non-profitorganisatie aan voor laster.

Vorige maand schatte Insider Intelligence dat X kampt met een daling van 54 procent aan advertentie inkomsten tot 1,89 miljard dollar voor heel 2023. In 2022 bedroeg de advertentie-omzet nog 4,12 miljard dollar.

Volgens de New York Tines hebben meer dan honderd merken advertenties op X inmiddels volledig gestaakt, terwijl tientallen anderen overwegen zich terug te trekken, waaronder Airbnb, Amazon, Coca-Cola, Microsoft en Netflix. Het vertrek van Netflix betekent alleen al het verlies van 3 miljoen dollar. X hield er aanvankelijk rekening mee dat het bedrijf dit jaar maximaal 75 miljoen dollar gaat mislopen aan advertentie-inkomsten, nu zou het gaan om 11 miljoen.

In Nederland stoppen de Nederlandse Loterij en webwinkel bol met adverteren. Bol meldt al gestopt te zijn met adverteren toen Elon Musk het voormalige Twitter had overgenomen.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond