Parkmobile adverteert op Snapchat

Parkmobile is als een van de eerste Nederlandse bedrijven een reclamecampagne begonnen op Snapchat. Ondanks de doorgaans wat jongere gebruikersgroep van Snapchat wil de parkeerapp het experiment aangaan.

Met de campagne die nu loopt steekt Parkmobile de tenen in het water met een nieuwe vorm van in-appadvertising. Die reclamevorm an sich speelt een belangrijke rol in de marketinginspanningen, maar met Snapchat specifiek heeft het nog geen ervaring.

Onderstaande uiting is in deze periode te zien tussen de Discover-verhalen, de sectie waar Snap reclameberichten toestaat.

Parkmobile werkt in het experiment samen met MobPro. De partijen stellen: “Hoewel het merendeel bestaat uit gebruikers tussen de 13 en 25 jaar, wint Snapchat aan populariteit onder twintigers en dertigers.” Die laatste groep is de typische gebruikersgroep van de parkeerapp die sinds de zomer van 2016 in handen van BMW is.

Dominiek van Esse van MobPro: “Snapchat is met de highimpact videoformaten een sterk awarenesskanaal. De uitkijktijd van een Snap Ad vertelt een marketeer dus meer over de impact ervan dan een click.”

Binnenkort zal Snapchat ‘postswipe acties’ toevoegen. Adverteerders kunnen dan langere video’s, ondersteunende artikelen en een appdownload pagina aanbieden zonder dat gebruikers de app moeten verlaten.

Foto: miki yoshihito (cc)

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond.

terug