Deel dit artikel
-

Paul Aelen: ’Yellow Bag gaat boven verwachting’

Honderden nieuwe inschrijvingen verwerkte startup Yellow Bag per dag sinds de lancering vorige week. Paul Aelen denkt een gat in te markt te hebben gevonden met de introductie van slow shopping. Een site houdt bij of een beoogde aankoop goedkoper wordt en stuurt dan een mailtje.

“Als je wasmachine kapot is, wil je nu een nieuwe. We zijn eraan gewend geraakt om vandaag iets te zoeken, even wat prijzen te vergelijken en dan te kopen. Wat er ontbreekt, is dat je weet dat je iets wilt kopen maar niet nu. Daar komt Yellow Bag om de hoek kijken.”

Vorige week lanceerde Aelen na maanden van toetsen en ontwikkelen de site Yellow Bag. In zekere zin borduurt het voort op het concept achter een ander bedrijf van hem: Clipit. Een computer loopt een of enkele keren per dag een site langs om te zoeken naar de trefwoorden die de gebruiker opgeeft. Clipit gaat om nieuwsuitgaven, Yellow Bag om webwinkels.

“Als je bijvoorbeeld bij de Bijenkorf een leuke jas zit, geef je die op aan Yellow Bag. Zodra de prijs daalt, mailen we je. Wist je dat we nu zien dat iedere maand 23 procent van de producten van prijs verandert? Het loont dus om prijsveranderingen bij te houden.”

Technisch gezien crawlet de boodschappendienst de prijs van een product op één pagina van één winkel. Tegen het einde van 2015 moet de zoekassistent de prijs van dat ene product in meerdere winkels kunnen monitoren. Aelen: “Het is mijn droom om in 2016 ook informatie over offline voorraden te kunnen geven.”

De ondernemer uit de omgeving van Nijmegen stond aan de wieg van een van Nederlands eerste zoekmachinemarketingbureaus, Checkit. Dat werd overgenomen Aegis Media, dat de activiteiten onderbracht in wat nu iProspect heet.

Foto: Alan Donque (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond