Pauzeknop HBO Max activeert reclameblokje

Wie een programma op HBO Max even pauzeert, krijgt een toepasselijke reclame-uiting te zien. De streamers is na Videoland de volgende die deze nieuwe reclamevorm van Ad Alliance inzet.
Denk aan een reclame voor tissues tijdens een tranentrekkende film of voor kerststollen tijdens een kerstfilm in november of december. Deze reclames zijn overigens, statische afbeeldingen. Geen video’s.
Ad Alliance maakt de uitbreiding van de Pauze Ad naar HBO Max vandaag bekend. Deze reclamevorm is zelf ontwikkeld en komt ook op de internationale markt weinig voor. Adverteerders stellen ze wel op prijs, omdat de vorm nauw aansluit op het belevingsmoment van de kijker.
De Pauze Ad verschijnt alleen in de abonnementsvorm ‘basis met reclame’.
Ad Alliance is een groot Nederlands advertentienetwerk dat zich specialiseert in video-advertising. Het bedrijf verkoopt reclame op televisie, online platforms en streamingdiensten aan mediabureaus en adverteerders. Ad Alliance werd in januari 2020 opgericht door RTL Nederland, die de salesactiviteiten van Adfactor, BrandDeli, Triade Media en RTL zelf integreerde in één organisatie.
Het bedenken van de nieuwe reclamevormen vindt plaats bij het zogeheten Team Early. Die is een groep die adverteerders en mediabureaus in een vroeg stadium betrekt bij nieuwe reclameproducten en diensten. Zo leren, experimenteren en innoveren ze , is de gedachte.
Zo wordt er vanaf volgende week een test gedraaid met de zogeheten Split Screen Ad. Die is op 10 november te zien bij RTL Boulevard. Na deze tweede publieke test wordt bepaald hoe en of het product naar de markt gebracht wordt.
Digitale reclameproducten die ze vandaag bekendmaken zijn: Dynamic Ad Replacement (DAR) op de livestream van RTL 4 en de nieuwe Videoland Play Ident. Daarmee krijgen adverteerders nieuwe instrumenten in handen om hun doelgroepen preciezer en effectiever te bereiken. De DAR-technologie maakt het mogelijk om tijdens reclameblokken in livestreams verschillende advertenties naar verschillende kijkersgroepen door te sturen. De Videoland Play Ident toont commercials op de eerste positie in een reclameblok, waardoor merken kunnen aansluiten op de associaties die een kijker op dát moment heeft.
Foto: Anastasiia Nelen / Unsplash
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond