Deel dit artikel
-

Payconiq sluit aan op netwerk Buckaroo

Webwinkels die betalingen laten verrichten via Buckaroo kunnen nu ook de omnichannel, mobiele betaaldienst Payconiq aanbieden.

Dat houdt in dat consumenten een QR-code vanaf een computerscherm maar ook in een fysieke winkel kunnen uitlezen om daarna direct op hun telefoon de betaling te verrichten. Via de Payconiq-app.

Jelle Hoes, CTO Buckaroo, licht in een persbericht toe: “Toen we de techniek achter Payconiq zagen waren we direct om. Zij lopen vooruit op de toekomst: het systeem is niet gebouwd op bestaande betaalmethoden, maar er ligt een directe connectie met de banken.”

Sinds januari van dit jaar is Payconiq in Nederland live. Twintigduizend klanten van de Rabobank en ING kunnen de app installeren. Aan de kassa genereert een aangesloten (web)winkel een QR-code, de consument scant die en accordeert de betaling met een pincode of vingerafdruk. Dat is het concept. Het systeem is al langer live in België.

In gestaag toenemende mate wordt de QR-code ook ingezet om met iDeal betalingen te verrichten. IDeal wordt in tegenstelling tot Payconiq ondersteund door alle banken in Nederland.

Deel dit bericht

3 Reacties

De Kroon

Pay-watte? Als iemand me kan vertellen waar je kunt betalen met deze app dan hoor ik het graag!

EVDP

@ De Kroon

Tot 1 mei in ieder geval nergens. Want bij Payconiq had men het tot die datum kennelijk niet door dat er helemaal niet betaald kon worden met de app. Zie onderstaande email van 1 mei 2018 …

___________
Hi EVDP,

Hereby we would like to inform you about the latest update on the Payconiq app, as we are continuously working on developing and improving the app.

Bug solved

Unfortunately, we’ve recently discovered a bug in the app. DUE TO THIS, IT WAS NOT POSSIBLE TO MAKE PAYMENTS WITH PAYCONIQ ?.

We apologise for any inconvenience you might have experienced.
The good news is that we’ve managed to solve this in the meantime.

Reset your pin code

However, we would like to ask you to reset your pin code to ensure you won’t experience any troubles using the app. Are you logged in? Follow these simple steps:

1. Log out via the three dots on the right top of the main screen

2. Select the info icon on the right top and select ‘Reset PIN’

3. Reset your pin code by verifying your IBAN again

In case you have deleted the app in the meantime and would like to use Payconiq again, please install the app and log in with your existing account details. After verifying your IBAN you will be asked to choose a new pin code.

Once you’ve followed these steps above you’ll be able to use Payconiq just like you’re used to. We appreciate your cooperation!

Need help?

In case you have any ideas, questions or feedback regarding the app, don’t hesitate to let us know! Our support team is available from Monday to Friday, 9AM to 5PM. Give them a call on 020 760 66 99 or send them an email at hello@payconiq.nl.

Kind regards on behalf of the Payconiq team,

Sten
___________

Gelukkig voor Payconiq is het verder niemand opgevallen, want volgens mij ben ik de enige die de app heeft gedownload en ik was er nog niet aan toe gekomen.

Verder vertelt de Guido Vermeent op 23 januari 2018 in een video interview in de Telegraaf het volgende …

“Het is net zo snel als contactloos betalen. OP DE SECONDE AF”.

Er daar komt het.

“HET IS WEL AFHANKELIJK VAN DE SNELHEID VAN DE VERBINDING. WANT DE BETALING WORDT GEDAAN OVER EEN INTERNET VERBINDING”.

Je moet het zien en horen om het te geloven. ? ? ?

De Kroon

@EVDP – Bedankt voor de toelichting. Ik neem aan dat je natuurlijk alle stappen uit de email hebt doorlopen om vervolgens nergens te kunnen betalen in Nederland met de app….

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond