Deel dit artikel
-

Paylogic betreedt markt offline ticketing

Ticketbedrijf Paylogic sluit een samenwerking met retailketen Primera. Organisatoren van evenementen kunnen daardoor naast e-tickets ook papieren tickets verkopen via de 400 Pimera-winkels.

"Ongeveer eenderde van alle tickets wordt via online kanalen verkocht. Daarin behoren wij nu tot een van de grootsten. Middels de samenwerking met Primera kunnen we onze klanten nu ook de overige tweederde aanbieden", dat zijn consumenten die in de winkel toegangskaartjes voor bijvoorbeeld dans- en muziekfestijnen kopen.

Jan Willem van der Meer, commercieel directeur van Paylogic, onderdeel van Accepté, maakte gisteren bekend het offline kanaal aan te boren. Het bedrijf springt in het gat dat ontstaat nu Ticketbox per juli 2008 zijn activiteiten staakt.

De kaartjesprinters van Ticketbox worden vervangen door printers van Primera. Paylogic maakt via zelf ontwikkelde software een koppeling naar zijn eigen systemen. Die zijn vervolgens weer via het web toegankelijk voor organisatoren van evementen. In de web interface kunnen zij aangeven of ze enkel via het web, op hun eigen website, e-kaartjes willen verkopen of ook via de winkels van Primera.

Van der Meer: "In de winkels rekenen we, zoals men daar gewend is, servicekosten per verkocht ticket. Online blijven we servicekosten rekenen per transactie. De kosten die in winkels gerekend gaan worden, zijn nog niet bekend. Wel kan ik garanderen dat het minder zal zijn dan men nu gewend is."

Wekelijks bezoeken 750.000 consumenten de winkels van Primera.

Het investeringsfonds van Joop van den Ende en Hubert Deitmers nam in april 2007 een belang in Accepté.

Bron foto: desiitaly (CC)

Deel dit bericht

2 Reacties

robert

Raar dat men in een ouderwetse manier van kaartenverkoop gaat investeren. E-tickets werken prima. Zelfde model als de reiswereld en we hebben daar ook veranderingen gezien. Duidelijk missen ze visie bij deze bedrijven

Arnold

Eigenlijk is dat niet zo gek. De online partijen zijn enorm aan het groeien in de markt, maar ze verkopen nog steeds maar een derde van de tickets. Er zijn maar enkele partijen die ook fysieke ticketverkoop aanbieden zoals Ticketservice. Deze partijen zijn bang aan het worden dat de online partijen zoals Paylogic hun marktaandeel verder gaan terugdringen. Daarom zullen ze geen fysieke ticketverkoop meer aanbieden voor evenementen waarbij een online partij de online ticketverkoop uitvoert. Evenementhouders weten dat het merendeel van hun bezoekers tickets nog steeds fysiek (via de retail) koopt. Zij durven dus niet aan om enkel tickets online aan te bieden en worden door een partij als Ticketservice voor het blok gezet voor hen te kiezen. Nu Paylogic zelf fysieke ticketverkoop kan aanbieden, kunnen zij niet meer worden gedwarsboomd. Bovendien kan de evenementhouder nog steeds gebruik maken van de superieure online service en kan de bezoeker de ticket kopen waar deze het wenst.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond