Deel dit artikel
-

PayPal blijft sponsor van Ajax eSports

PayPal heeft zijn sponsorship met Ajax eSports met een jaar verlengd. Het betaalbedrijf wil er zijn zichtbaarheid onder het jongere gamerpubliek blijven vergroten.

Dat hebben de partijen gisteren bekendgemaakt in Amsterdam. Er zal branded content worden ontwikkeld om het betaaldienst zichtbaar te maken in de eSports-omgeving. Daarnaast zal PayPal worden ingezet bij online verkoop door Ajax.

Jan-Willem Roest, general manager Benelux PayPal, heeft de media-investeringen afgelopen jaren fors opgeschroefd. Dat geld gaat met name naar merkbouwende activiteiten. Het aantal gebruikers in Nederland groeide van 1,4 miljoen naar twee miljoen in 2018. Dat gaat over het aantal shoppers dat afgelopen jaar minstens eenmaal PayPal gebruikte.

Roest vertelt aan Emerce dat hij veel groeit ziet en zoekt bij digitale abonneediensten, zoals maandelijkse incasso bij Netflix, en bijna onmerkbare betalingen bij diensten als Uber en de one touch-checkout bij bijvoorbeeld Thuisbezorgd.nl. “Groei zit in de platformbusiness, bij diensten als AliExpress en Wish. Daar willen we een grote speler worden.”

Hij sluit niet uit dat PayPal op enig moment met ‘achteraf betalen’ naar Nederland komt. Temeer daar de dienst Credit al in andere Europese landen wordt aangeboden.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond