PayPal experimenteert met holodeck
Ook betaalplatform PayPal gaat experimenteren met virtuele winkels, maar doet het net even anders dan QR-vitrines die links en rechts opduiken. Namelijk met een holografische interface.
PayPal is een samenwerking aangegaan met de Britse startup Screenreach voor een virtuele winkel die mogelijk in januari zal worden getoond tijdens de Mode Week in Oxford Street in Londen.
Gebruikers installeren eerst een app op hun mobiele telefoon waarmee ze contact kunnen maken met een lege etalage. Vervolgens kunnen ze met de app door alle getoonde artikelen bladeren. Willen ze een bepaald artikel zien, dan wordt een hologram getoond in de etalage. Via de app kan men het artikel vervolgens direct bestellen.
De eBay dochter is al enige tijd op zoek naar middelen om extra omzet te creëren. Zo wil het bedrijf volgend jaar namens een honderdtal Amerikaanse bedrijven mobiele coupons gaan uitdelen aan zijn ruim honderd miljoen gebruikers. Daarmee begeeft het bedrijf zich op hetzelfde terrein als Groupon. Het gaat overigens om een opt-in only programma, zodat klanten niet bang hoeven te zijn dat zij ongewenste reclame krijgen toegezonden.
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond