Deel dit artikel
-

Pepsi met Google in WebVR

Pepsi heeft samen met Google een online campagne gemaakt waarbij de reclamecommercial van televisie wordt verlengd naar virtual reality.

Gisteren tijdens een van de vele reclameblokken gedurende de Super Bowl ging de nieuwe wereldcampagne voor Pepsi in première. Het thema van dit jaar is ‘Pepsi Generations’.

Om video’s van Youtube te kunnen tonen, dienen analytische cookies en tracking cookies geaccepteerd te worden.

Als ondersteuning voor de tv-commercial ontwierp Pepsi met Google een online tag-on. Google bouwde een virtual reality-omgeving waarbij kijker met een cardboardviewer of met de Chromebrowser die wereld kan doorkruisen. Bijster spannend is het inhoudelijk gezien niet, maar de partijen tonen hiermee wel aan dat het web ook kan worden gebruikt voor commerciële uiting met behulp van VR-technieken.

Resultaten hebben de partijen nog niet kunnen of willen delen.

WebVR werd in maart 2016 uitgebracht door Mozilla en Google.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond