Deel dit artikel
-

De Persgroep koopt Reclamefolder.nl

De Persgroep verwerft het complete eigendom over Reclamefolder.nl. RTL Ventures verkoopt zijn belang van 34,8 procent. Ook H2 Equity Partners en de oprichters Robin Streng en Jeffrey van Rossum stappen helemaal uit.

De Persgroep krijgt hiermee een platform in handen wiens folders maandelijks zeker 25 miljoen keer worden bekeken door twee miljoen gebruikers. Dat sluit inhoudelijk en commercieel gezien goed aan bij de eigen activiteiten van de krantenuitgever op landelijk niveau. Daarnaast sluit het aan bij de plannen van Reclamefolder.nl zelf, dat nu meer de regio in wil.

Voor Vincent Pieterson van RTL Ventures waren er meerdere partijen geïnteresseerd in zijn belang en het bedrijf als geheel. Dat hangt samen met de consolidatie die plaatsvindt in de markt van digitale reclamefolders. En die speelt zich voornamelijk op internationaal niveau af. Het zijn vooral Bonial (Axel Springer) en Shopfully die fors in techniek en internationale expansie investeren. De Persgroep stak hen de loef af.

“RTL heeft Reclamefolder.nl goed geholpen zijn bereik te vergroten, samenwerking te sluiten en landelijke deals met adverteerders te sluiten. Als investeren kijk je altijd naar wanneer het juiste moment is om in- en uit te stappen en dat is nu. De Persgroep kan goed helpen bij de ambitie om dieper de regio in te gaan.”

Ruud Giebels, directeur Reclamefolder.nl: “Het samengaan past in onze gemeenschappelijke ambitie om dé sterkste conversie partner van Nederland te worden.”

Financiële details rondom de transactie zijn niet bekendgemaakt.

Foto: FaceMePLS (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond