Deel dit artikel
-

Persgroep Nederland lanceert eigen trade desk

De Persgroep Nederland lanceert haar eigen trade desk onder de noemer ADoptimize. Op deze wijze kunnen adverteerders gebruikmaken van automatische advertentie-inkoop en hebben ze toegang tot het volledige netwerk van de Persgroep Nederland met 11 landelijke en 115 regionale nieuwssites op web en mobiel.

Na een testperiode, met onder andere Pon’s Automobielhandel, biedt de Persgroep adverteerders zonder eigen trade desk vanaf vandaag de mogelijkheid om geautomatiseerd advertentieruimte in te kopen.

Ook het aanbod van het aantal nieuwssites is uitgebreid. AD.nl, volkskrant.nl, trouw.nl, parool.nl waren al beschikbaar. Daar worden de sites van Eindhovens Dagblad, Brabants Dagblad, de Gelderlander, Tubantia, BN de Stem, de Stentor en PZC aan toegevoegd.

In het boekingsproces kan een adverteerder kiezen voor een aantal voorgeprogrammeerde pakketten Reach, Impact, Traffic en Regio, afhankelijk van de de campagnedoelstelling en manier van afrekenen.

Persgroep Nederland spreekt zelf over een belangrijke stap in de digitalisering van de inkoopmogelijkheden. ‘Met het brede portfolio aan merken en de IAB-formaten, ook premium, kan een adverteerder zelf de ideale mix samenstellen van branding naar een brede doelgroep tot specifieke inkoop van doelgroepen, op regionaal niveau aan toe.’

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond