P&G opent webwinkels op Facebook

De fabrikant van consumentenartikelen P&G opent zes webwinkels op Facebook waar consumenten direct artikelen kunnen kopen. Behalve extra promotie en zichtbaarheid levert dit ook nieuwe inzichten in klantgedrag op.
Voor de Amerikaanse markt opende multinational P&G Facebook-winkels voor zes van zijn merken: Tide, Gillette, Olay, Gain, CoverGirl, Luvs en Febreze.
Consumenten kunnen direct hun bestellingen plaatsen en afrekenen op de profielensite. Alhoewel dit concept onder het kopje ‘social shopping’ zal worden geplaatst, kent de winkelervaring geen enkel onderscheidend of vernieuwend sociaal element. Internetgebruikers bezoeken een digitale pui, leggen items in een winkelmandje en betalen.
Feitelijk maakte P&G een kopie van zijn webwinkel PGestore.com en host die niet op een apart domein maar binnen de omgeving van Facebook. De techniek achter de PGestore wordt onderhouden door PFSweb. Het bedrijf paste zijn technologie aan op het Facebook-formaat.
De zes winkels hebben een kleine vier miljoen volgers op Facebook. Schoonmaakmiddel Tide heeft 1,4 miljoen fans, Covergirl heeft er ruim een miljoen en Gilette een half miljoen.
Behalve promotie voor zijn merken en gemak voor de klant bieden de Facebook-winkels P&G vooral inzicht in hoe consumenten met technologie en merken omgaan, stelt het bedrijf.
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond