Philips met AR-app baarddragers in Cannes
‘Hoe zou een baard mij staan en welke precies?’, is een vraag die menig man zich wel eens stelt. Philips geeft antwoord op die vraag met een speciale AR-app, die het deze week toonde in Cannes.
De Franse badplaats was deze week dé plek van de internationale reclamewereld, vanwege het jaarlijkse Cannes Lions-festival. Dat viert al decennia creativiteit in het reclamevak. Maar het festival heeft wel een grondige verandering meegemaakt.
Reclame is het domein geworden van digitale giganten als Facebook, Google en – zeg – Snapchat. Er is een groep reclamemakers die technologie als bedreiging, inperking, van creativiteit ziet. Anderen zien de mogelijkheden die nieuwe technieken opent, inclusief de meetbaarheid van de resultaten.
Kraftwerk Linked by Isobar (Amsterdam) ontwikkelde met een Amerikaans Isobar-team een app in de laatste categorie. Augmented reality in een mobiele app. Niet als gimmick, maar iets dat praktisch nut biedt. Cosmetisch, voor mannen.
De zogeheten grooming-app laat zien welke baard hoe zou staan bij zijn drager.
Opdrachtgever Philips wil vaker ondersteunende technologie, zoals apps, inzetten om beter aan te sluiten op de leefwereld van zijn klanten.
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond