Deel dit artikel
-

Philips start verkoop usb-narrowcasting

Philips is gestart met de verkoop van een oplossing voor narrowcasting voor het mkb die werkt via een usb-toevoeging aan lcd-schermen. Het bedrijf toont ‘Easy Advertiser’ op de IBC-beurs, waar ook de nieuwe internet-tv-software van Philips-spinoff Aprico is te zien.

Philips startte deze maand met de levering van Easy Advertiser. Dit is volgens het bedrijf de makkelijkste oplossing voor het mkb om zonder internet of abonnementskosten klanten op tv’s van informatie te voorzien. Volgens Philips zijn de bestaande oplossingen met het zelf beheren van een pc of een dvd-speler of met maandelijkse kosten op een internetdienst ‘duur of niet eenvoudig te gebruiken’.

Easy Advertiser bestaat uit hardware die makkelijk op LCD-displays is aan te sluiten. De bedoeling is dat winkeliers zelf hun advertenties als PowerPoint of JPG-foto’s op een usb-stick zetten, die automatisch wordt afgespeeld op tv. Het systeem ondersteunt onder meer MPEG2-filmpjes.

Ook kunnen winkeliers vooraf tijdschema’s voor hun materiaal aanmaken in het Easy Advertiser pc-programma. Op de tijden dat er geen informatie draait, schakelt de lcd-display zich automatisch uit. Easy Advertiser is te zien tijdens de IBC-beurs deze week in de Rai in Amsterdam.

My Personal TV

Op de beurs toont Philips-spinoff Aprico ook zijn ‘intelligente persoonlijke tv-software’, My Personal TV. Aprico, dat samenwerkt met het Duitse uitgeefconcern Axel Springer, biedt de mogelijkheid om een eigen tv-avondje samen te stellen op basis van zowel gewone tv-programma’s als internetfilmpjes. Aprico biedt nu onder meer toegang tot YouTube-video’s en geeft automatisch kijksuggesties op basis van het kijkgedrag.

Volgens Philips-woordvoerster Femmy de Rijk komt ‘My Personal TV’ volgend jaar op de markt. "Maar My Personal TV is eerst voor iedereen te downloaden als pc-programma. De download is vanaf november beschikbaar."

Dat gebeurt onder meer via de sectie ‘ Online Media’ in Windows Vista Media Center. Aprico en Axel Springer sloten daarvoor onlangs een overeenkomst met Microsoft. Mercedes-Benz is een van de eerste adverteerders met een eigen tv-kanaal in My Personal TV.

Deel dit bericht

1 Reactie

kabouter plof

hoe lang is philips al bezig met die tv, meer verstand van gloeilampen?

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond