Deel dit artikel
-

Philips verkoopt Lifestyle Entertainment aan Gibson

Philips verkoopt zijn complete Lifestyle Entertainment divisie aan Gibson Brands Inc voor 135 miljoen dollar. Daarnaast verkrijgt Gibson een merklicentie voor zeven jaar.

Philips was eerder akkoord met het Japanse Funai voor de overname van het onderdeel, maar de voorgenomen verkoop werd najaar 2013 afgeblazen wegens wat Philips ‘contractbreuk’ noemde.

Gibson Brands uit Nashville is vooral bekend als gitaarverkoper, maar het heeft ook een tweetal audiomerken Onkyo en TEAC. Het gaat bij Lifestyle Entertainment overigens niet om een zeer uitgebreide portefeuille artikelen. Philips maakte tot voor kort vooral audiosetjes, luidsprekers, hoofdtelefoons en dockingstations voor smartphones. Veel van deze producten hadden de laatste tijd ook een sterke onlinecomponent, bijvoorbeeld internet radio (Streamium Network Player). De videoactiviteiten gaan pas in 2017 naar Gibson.

Philips had zijn Lifesyle Entertainment activiteiten al ondergebracht in WOOX Innovations, met het hoofdkwartier in Hong Kong. Wereldwijd gaan negentienhonderd werknemers over naar Gibson.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond