Photoroom doet eerste overname

De eerste overname van de populaire fotobewerkingsapp Photoroom helpt marketeers en webwinkels om sneller, makkelijker beeld te maken voor hun online reclamecampagnes.
Eind vorige week kondigden de Fransen aan dat ze het bedrijf achter Generatebanners.com overnemen. Het overnamebedrag is niet bekendgemaakt.
Met de nieuwe tak aan het bedrijf richt de fotobewerkingsapp zich op digitale makers die professioneel beeld bewerken. De specifieke doelgroepen hiermee zijn creatives in de digitale reclamesector.
Deze nieuwe tool maakt het bijvoorbeeld eenvoudig om productfoto’s om te werken tot beeld dat gereed is voor online reclamecampagnes. Bijvoorbeeld: achtergronden of schaduwen aan beeld toevoegen, afmetingen aanpassen naar horizontaal, verticaal of vierkant formaat of teksten en merkbeelden toevoegen.
GenerateBanners maakt integraties met Zapier en n8n eenvoudig. Praktisch gezien houdt dat in, dat de tool makkelijk samenwerkt met AI-agents en andere, externe SaaS-diensten.
De kopers zeggen: “We hebben de technologie van al geïntegreerd in ons platform, waarmee we de eerste end-to-end GenAI-oplossing hebben ontgrendeld die volledige productcatalogi transformeert in merkgerichte, kant-en-klare advertenties.”
Photoroom zelf is een Frans AI-aangedreven app voor mobiele apparaten waarmee gebruikers achtergronden kunnen verwijderen, productfoto’s kunnen maken en afbeeldingen kunnen bewerken. In het voorjaar van 2024 haalde het veertig miljoen euro venturecapital op tegen een waardering van een half miljard euro.
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond