Deel dit artikel
-

Picnic, Knab en Thuisbezorgd.nl genomineerd voor Dutch Marketing Awards

Picnic, Knab en Thuisbezorgd.nl zijn in verschillende categorieën genomineerd voor de Dutch Marketing Awards, die op 30 maart worden uitgereikt.

Onder leiding van hoofdjuryvoorzitter Marc van Eck heeft de jury de genomineerden bekendgemaakt in de categorieën Start Up, Scale Up, Company en Internal Branding Company of the Year 2016.

Volgens Van Eck leveren de genomineerden het ‘overtuigende bewijs’ dat gevestigde bedrijven in staat zijn zich opnieuw uit te vinden en met een offensieve strategie relevant te blijven, maar ook ‘dat een interne merkcultuur de basis is om extern verschil te maken’.

Genomineerden Start Up of the Year
Jury: Erik van Engelen, Boris Nihom en Maartje van der Hoeven
Duidelijke succeskenmerken van deze categorie zijn: creativiteit in strategie, unieke klantwaarde, groeiend marktaandeel, ‘high ideals’, gezamenlijke waardecreatie en vernieuwing in marktsegment of productcategorie.

  • Picnic
  • Matt Sleeps
  • Datatrics
  • Enversed
  • EclecticIQ
  • FRAEMd
  • Naturalicious
  • Koopeenkoe.nl

Genomineerden Scale Up of the Year
Jury: Marc van Eck RM, Patrick Kuijsters, Philip Kok en Jeroen Hubert
Deze organisaties roepen met hun aanpak vertrouwen op vanwege kanaalkeuze, doelgerichtheid, waardepropositie en aantoonbare performance. Merkbeleving wordt een koopmotief.

  • De Vegetarische Slager
  • Looye Kwekers
  • Mr. Jones thee
  • Knab
  • Girav
  • STACH food
  • EARTH Water
  • Thuisbezorgd.nl

Genomineerden Marketing Company of the Year
Jury: Marjolijn Meynen, Alexandra Jankovich en Koen Sanders
Binnen deze organisaties speelt marketing al jaren een duidelijke, leidende rol in het bepalen van visie, purpose, strategie en bedrijfsvoering. De organisaties worden door anderen als voorbeeld gezien.

  • Sunweb
  • Unilever
  • Zeeman
  • Bugaboo
  • KPN
  • ING
  • YoungCapital
  • AFAS Software
  • Hunkemöller
  • Omroep Max
  • G-Star
  • bol.com

Genomineerden Internal Branding Company of the Year
Jury: Guy van Liemt RM, Matt van der Poel RM, en Rosella Passier
In deze organisaties blijkt dat Internal Branding een integraal onderdeel van de marketingstrategie is geworden. De rol die medewerkers hierin toebedeeld krijgen is essentieel voor het waarmaken van beloftes van deze organisaties naar hun klanten.

  • Hallmark
  • Bibliotheek Eindhoven
  • ONVZ
  • KWF
  • Buurtzorg
  • IBM
  • DSM
  • Coffeelicious Dordrecht
  • Transavia

De Dutch Marketing Awards wordt georganiseerd door NIMA en Adfo Groep, in samenwerking met PIM en MEC.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond