Deel dit artikel
-

Picnic test handel in maaltijdboxen

Websuper Picnic onderzoekt of en hoe het actief kan worden met de handel in maaltijdboxen. Daarmee zou het een concurrent worden voor partijen als HelloFresh, Marley Spoon en Albert Heijn.

Afgelopen weekend kreeg een selecte groep klanten van Picnic een mail met daarin het aanbod voor maaltijdboxen onder het label Presto. Dat bericht vaktitel Distrifood.

Er zijn maaltijddozen voor huishoudens van twee en van vier personen. De prijs per doos ligt varieert van tien tot achttien euro, afhankelijk van de ingrediënten en het aantal eters.

Picnic haakt hiermee in op de trend waarbij Nederlanders steeds vaker eten, al dan niet bereid, thuis laten bezorgen. Uit een recent rapport van het FoodService Instituut (FSIN) blijkt dat de omzet van foodservicebedrijven vorig jaar met 5,5 procent steeg tot boven de twintig miljard euro. Online bezorgdiensten door foodretailers, waaronder supermarkten als AH.nl, Jumbo.com en Picnic, groeiden qua verkoop met 29 procent tot 1,48 miljard euro.

Foto: nelli.es (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond