Picnic zet in op parallelimport

Picnic gaat van een aantal A-merken in het buitenland ingekochte varianten verkopen. Daarmee wil de websuper lagere prijzen voor A-merken realiseren.
Met name in in Duitsland en Frankrijk kan Picnic goedkoper inkopen.
Voor de parallelimport moet Picnic wel de nodige hindernissen overwinnen, zo blijkt uit het artikel van het FD. Fabrikanten willen niet dat artikelen die bestemd zijn voor bepaalde markten in andere landen verkocht worden.
De parallelimport zorgt ervoor dat Nederlanders bij Picnic dezelfde prijs betalen als klanten in andere landen. Zo kost volgens een vergelijking een liter Coca-Cola bij Albert Heijn 1,83 euro, terwijl dit bij Rewe in Duitsland 1,04 is en bij Leclerc in Frankrijk 1,40.
Picnic richtte enkele jaren geleden al met aandeelhouder Edeka het in Amsterdam gevestigde inkoopverbond Everest op. Daarmee moet Picnic parallelimport makkelijk kunnen realiseren.
Deel dit bericht
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond
2 Reacties
Jeroen Bos - EcommerceResult
Was wel te verwachten sinds het Duitse EDEKA groot aandeelhouder is geworden. Het is overigens belachelijk dat merken hun markten zo gesloten houden. In andere branches zoals Consumenten Elektronica speelt dit al zo lang als er webshops zijn. Ik ben voor vrije handel binnen de EU want daar is een binnenlandse markt ook voor bedoeld. Differentiëren in prijs per land geen probleem, maar niet gaan zeuren dat bedrijven dan gaan shoppen in andere landen.
Andre
weet wel dat veel mensen wel degelijk smaakverschil merken bij cola, fanta, red bull etc uit andere Europese landen.