Deel dit artikel
-

Pinterest ruilt Buyable Pins voor Product Pins

Pinterest neemt afscheid van zijn Buyable Pins, waarmee bezoekers van de site rechtstreeks afgebeelde producten bij retailers konden bestellen. Daarvoor in de plaats komen Product Pins. Het belangrijkste verschil is dat de prijzen dynamisch variëren, afhankelijk van wat elders wordt aangeboden, en gebruikers ook informatie krijgen over de beschikbaarheid van de producten.

Testen wijzen uit dat consumenten hierdoor vaker op producten klikken. Pinterest heeft naar eigen zeggen reeds ‘honderden miljoenen’ Product Pins.

Ook de aanbevelingen worden verfijnd, waarvoor het bedrijf zijn visuele zoektechnologie wil inzetten. De aanbevelingen moeten na verloop van tijd steeds verder verbeterd worden. In het begin toont Pinterest vergelijkbare producten, na verloop van tijd leren de algoritmen ook meer over prijs- en merkvoorkeuren.

Deel dit bericht

1 Reactie

wesley

Interessante ontwikkeling, alhoewel Pinterest in Nederland helaas nog heel erg klein is. Ik ben benieuwd of daar ooit verandering in gaat komen.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond