Deel dit artikel
-

Pinterest versterkt advertentieverkoop, rolt API uit

Pinterest heeft een nieuwe bestuurder aangesteld die zich specifiek zal bezighouden met het aantrekken van adverteerders en mediapartners. Joanne Bradford komt van het dagblad San Francisco Chronicle. Gisteren werd tevens gisteren de eerste API van Pinterest uitgerold.

Pinterest is vorige maand begonnen met advertentieverkoop, hoewel het prikbord liever de term promoted pins gebruikt. Die duiken op in zoekresultaten voor zowel desktop- als mobiele gebruikers.

Daarnaast is door Pinterest een application programming interface oftewel API ter beschikking gesteld, waarmee partners als Better Homes & Gardens, BuzzFeed, Disneys Babble and BabyZone, Elle Magazine, Mashable, ModCloth, NBC News Digital’s iVillage, Nestle, Random House, en Wayfair content van Pinterest op hun eigen site kunnen zetten, min of meer op dezelfde manier als YouTube filmpjes op website kunnen worden ingesloten. Deze zogenoemde pins zijn ook interactief.

Joanne Brand is aangetrokken om dit soort advertentipartners aan te trekken. Zij werkte van 2006 tot 2008 voor Microsoft, verhuisde via Yahoo en Demand Media Inc. naar het dagblad San Francisco Chronicle.

Pinterest staat op de dertiende plaats van meest bezochte websites in de VS.

 

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond