Pinterest ziet advertentiemarkt aantrekken
Digitaal prikbord Pinterest voorspelt een beter dan verwacht tweede kwartaal door aantrekkende advertentie inkomsten.
Marketeers gebruiken het digitale platform vooral om de Gen Z-generatie te bereiken, meer dan 40 procent van het gebruikersbestand. Ook levert AI betere advertentieprestaties op.
De omzet voor het eerste kwartaal dat eindigde op 31 maart steeg met 23 procent ten opzichte van een jaar eerder tot 740 miljoen, waarmee het de schattingen van 699,9 miljoen overtrof. Wel was er een operationeel verlies van 25 miljoen dollar.
Het bedrijf verwacht dat de omzet in het tweede kwartaal tussen 835 miljoen en 850 miljoen dollar zal bedragen, vergeleken met de gemiddelde schatting van analisten van 826,5 miljoen.
In het eerste kwartaal steeg het aantal wereldwijde maandelijkse actieve gebruikers met 12 procent tot 518 miljoen, vergeleken met schattingen van ongeveer 503,2 miljoen gebruikers.
De top Amerikaanse adverteerders op Pinterest waren Amazon, Temu, Walmart en L’Oreal.
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond