Deel dit artikel
-

Planet verhoogt tarieven, concurrenten volgen (nog) niet

Internetprovider Planet Internet kondigt aan haar tarieven voor internettoegang te zullen verhogen. Vorige week maakte de Amerikaanse provider America Online (AOL) hetzelfde bekend. AOL-dochter Compuserve gaat waarschijnlijk eveneens met prijsverhogingen komen. Op dit moment is nog niet duidelijk of er sprake van een trend; andere providers hebben geen prijsverhogingen gepland, maar sluiten de mogelijkheid veelal niet uit.

Provider Compuserve is onderdeel van AOL. Volgens woordvoerder Gonneke Klutzow is de kans groot dat ook Compuserve binnenkort haar prijzen gaat verhogen: "We overwegen om ons abonnementsgeld te gaan verhogen. Over veertien dagen zal bekend worden wat we gaan doen. Op dit moment komen we er niet uit. We hebben in de afgelopen vijf jaar onze prijzen niet veranderd, maar wel de service verhoogd. Dat moet toch terugverdiend worden."

Bij concurrent XS4ALL is geen sprake van een verhoging van de abonnementsprijzen. "Wij hebben deze week zelfs een prijsverlaging voor onze hostingactiviteiten doorgevoerd", zegt woordvoerder Sjoera Nas. "Voor toegang tot internet vragen we al zeven jaar lang dertig gulden per maand, en daar maken we een stabiele en bescheiden winst op. Een hele hoop providers zijn tijdens de hype rond gratis internet overgestapt naar goedkoper of ook gratis internet. Wij hebben altijd ingezien dat er toch winst gemaakt moet worden. Al die sprookjes over mooie business-modellen waarbij met banners en advertenties gratis internet mogelijk zou zijn, komen niet uit. De prijsverhoging bij onze concurrenten is dus voorspelbaar en onvermijdelijk," aldus de woordvoerder van XS4ALL.

Een woordvoerder van Tiscali-dochter World Online zegt dat zijn bedrijf nog geen prijsverhoging gepland heeft. Dit is ook bij Sonera Plaza het geval. Maar director strategy en development Jeroen Bruins Slot sluit een prijsverhoging niet uit: "We hebben geen plannen om onze prijzen aan te passen. Maar we zitten in een markt die vrij snel verandert, dus ik kan niet zeggen wat we in de toekomst zullen doen."

Deel dit bericht

3 Reacties

Jan Sellis

Als planet nou eens met een flat fee abonnement zou komen konden ze wat mij betreft 100 gulden in de maand vragen. Nu zitten mensen zonder kabel/adsl met belachelijke kosten. Maar goed, er blijven toch wel gratis providers. Zolang die er zijn ga ik in ieder geval niet betalen voor internet. (behalve aan die *** KPN dan) planet is trouwens nog 1 van de mindere providers in nederland dus wat dat betreft…

Elina

Internetprovider Planet:Verhuizing:Heb Interprovider .Planet //.gehad.//..ja, lees het goed g e h a d.Heb 3 jaar Internet provider Planet gehad.Verhaal is als volgt.Bij vertrek van ouderlijk huis ben ik met mijn partner gaan samenwonen.Toen hebben wij Internet Planet aangevraagd voor onze nieuwe adres.3 jaar lang. Geen probleem tot dus ver.Maar…………..Wij gaan verhuizen..2 maanden vantevoren geven wij ons nieuwe adres op en geen probleem de verhuizing wordt geregeld zegt men., wij willen op ons nieuwe woonadres ook Interprovider Planet nemen.Op de geplande datum 2002 zal de overdracht plaatsnemen en de Internetproviders verhuizing kan plaatsvinden……………N I E T DUS.Planet blijkt zich niet te kunnen installeren op ons nieuwe adres, ons oude adres is opgezegd zegt men………..( de administratieafdeling)..en planet kan ons niet installeren op ons Nieuwe adres..Na 4 maanden nog niets.Dus wij hebben toen een nieuwe aansluiting gevraagd bij Xs4all.nl, binnen 2 werkdagen hadden wij gelukkig weer aansluiting op ons nieuwe adres.Hulde aan Xs4all.nl.Planet weet niet hoe de verhuizing van het oude woonadres naar het nieuwe woonadres geregeld moet worden administratief en geeft dus niets door hoe of wat.Zonde, want zo verliest Planet wel veel abonnees.

gé duits

G.F.Duits Rehweide 14 Meppen Duitsland.Ik weet het nog sterker te vertellen wat je mee kunt maken met Planet.Ik heb keurig contact opgenomen dat ik per 22 oktober ging verhuizen naar Duitsland. Mijn vraag was (telefonisch) kan ik met jullie doorgaan m.b.t.mijn e-mailadres (ik ben fotograaf dus een bekend e-mail adres is belangrijk). Nee dat ging niet want Planet deed niets in Duitsland en ik werd geadviseerd een nieuwe provider te nemen in Duitsland. Heb ik gedaan en vervolgens KPN opgezegd en gevraagd (telefonisch) of ik dit nog moest bevestigen. Nee was niet nodig want KPN en Planet waren eigenlijk toch een pot nat en ze zouden per 1 december de zaken beeindigen. 1 november werd de adsl-aansluiting opgeheven en per 1 decgeen doorgestuurde c.q. nagekomen e-mails meer.2 december krijg ik 2 brieven van Planet afd. marketing en sales dat ze graag aan mijn verzoek om mijn abonnement voort te zetten alsnog voldeden. En vertelden ze mij dat ik wilde overstappen naar een E-Mail only tegelijk met een nieuw wachtwoord etc. en op het oude e-mailadres.De inning op de automatische afboeking ging ook gewoon door zonder er ook maar iets voor te doen.Dat noem ik nog eens agressieve verkoopmethoden. Alle e-mails die ik erover heb gestuurd worden wel ontvangen maar niet behandeld.Ik vind de gang van zaken bepaald onfris, ik heb er geen ander woord voor.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond