Deel dit artikel
-

Platform161 met premium programmatic buying

Automated buying en premium display zijn termen die eigenlijk niet hand in hand gaan. Daar brengt reclametechnologiebedrijf Platform161 uit Amsterdam verandering in. Adverteerders en bureaus kunnen nu de beste reclameplekken inkopen op exchanges.

Dat vloeit voort uit een samenwerking met stadsgenoot DMA Institute. Platform161 levert de technologie om display advertising geautomatiseerd in te kopen. De koppeling met DMA Institute zorgt ervoor dat er enkel wordt geboden op posities die minimaal vijf seconden in beeld zullen zijn.

Directeur Marco Kloots van Platform161 zegt: “De integratie van DMA-techniek in ons platform is een logische consequentie van de vragen die adverteerders ons dagelijks stellen. Grotere nationale adverteerders behalen concurrentievoordeel als ze de digitale media-inkoop en optimalisatie van display advertising in huis halen. Niet met korte flights maar door een always-on benadering met een hoge share-of-voice in de doelgroep.”

Marcel Vogels van DMA Institute: “De kern van deze integratie is dat het een zogenaamde premium programmatic platform oplevert. Het ondersteunt gebruikers van Platform161 om alleen op die meest waardevolle posities te bieden die voor merk A,B of C de meeste waarde oplevert. Dat is een wezenlijk andere benadering dan impressies en clicks aanbieden.”

Enkele gebruikers van dit systeem zijn StormMC, KLM, Essent, Wehkamp en Achmea’s label FBTO.

“Deze integratie is voor adverteerders in het algemeen goed nieuws omdat het naast kwantiteit, de inkoop van impressies, ook transparantie biedt op kwaliteit in de vorm van exposure in seconden in doelgroep en een bijdrage aan het effect. De transparantie bij realtime inkoop verlaagt de waste, voorkomt eventuele merkschade en biedt het adverteerders aanzienlijk meer regie.”

Foto: Rachel Sarai (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond