Deel dit artikel
-

Playboy.com voortaan ‘Facebook-vriendelijk’

Playboy.com maakt zijn website sinds maandag meer Facebook-vriendelijk. Zestig procent van het bezoekersverkeer komt van sociale media. De uitgever heeft alleen al 15,6 miljoen Facebookvolgers, 820.000 Twitterfans, 1 miljoen YouTube abonnees en nog eens 1,4 miljoen Instagramvolgers.

Playboy koppelt dan ook veel van zijn content aan Facebook, verreweg het belangrijkste platform voor het zestig jaar oude tijdschrift. Qua uiterlijk schuift de site op naar GQ en Esquire.

Op de site is geen erotiek te zien, daarvoor heeft Playboy een aparte betaalde site. Dat maakt het delen van content ook iets gemakkelijker. En Playboy hoopt met de nieuwe site ook meer adverteerders aan te trekken. Op dit moment worden standaard banners verkocht, maar gesponsorde verhalen staan wel degelijk in de planning.

Aan het eind van het jaar moeten vier miljoen maandelijkse unieke gebruikers worden aangetrokken.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond