Deel dit artikel
-

Podcast CMOtalk begint internationale editie

De reeds zes jaar oude Nederlandse podcast CMOtalk lanceert een internationale, Engelstalige show.

CMOtalk.net moet een internationale verzamelplaats worden voor chief marketing officers. Topmarketeers geven er aan vakgenoten een blik achter de schermen en beperken in een half uur thema’s die hen bezighouden.

Klaas Weima, die het initiatief in 2005 begon, presenteert de Engelstalige show met komiek Adam Fields.

De Nederlandse versie publiceert iedere maand een interview. Afgelopen halfjaar bijvoorbeeld met de marketeers van Fitchannel, de Bijenkorf, ANWB, Swapfiets en O’Neill.

Weima: “CMOtalk bestaat uit twee onderdelen: aan de ene kant natuurlijk de podcast, maar aan de andere kant bieden we ook een platform voor community. Alle gasten worden uitgenodigd hiervan lid te worden. Voor de leden organiseren we geprogrammeerde bijeenkomsten waar men van elkaar kan leren.”

Voor een internationale versies koos de ondernemer, in het dagelijks leven eigenaar van reclamebureau Energize, omdat de Nederlandse podcast over een aantal jaar het plafond bereikt. “Ons taalgebied is ook maar zo groot.”

De Nederlandse podcast genereerde tot op heden 110.000 streams, via maandelijks zo’n drieduizend luisteraars. Jaarlijks groeit de titel met ongeveer de helft. Weima vermoedt dat de Engelse versie binnen enkele jaren tien keer groter kan zijn. “Content is altijd het belangrijkst. We gaan voor de championsleague in marketing, de grote namen.”

De interviews worden gepubliceerd op het platform van partner AdForum en de podcastdiensten van Apple, SoundCloud, Spotify, Stitcher, TuneIn en Google.

Van de Engelse versie zijn twee afleveringen gepubliceerd, is er nog een opgenomen en zitten er twee in de planning. Het doel is het seizoen af te ronden met acht afleveringen.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond