Deel dit artikel
-

Pointer ruilt tv-budget in voor YouTube

Het tv-programma voor onderzoeksjournalistiek Pointer geeft helft van zijn tv-tijdslotsterug te geven aan de NPO. Voor distributie zetten ze in op YouTube.

Twintig van de veertig tv-slots die Pointer eerder waren toebedeeld gaan terug in de grote pot.

“Met onze TV-uitzendingen bereiken we een groot maar afnemend publiek. Dat koesteren we, maar we voelen ons ook genoodzaakt een diverser bereik met onze onderzoeksjournalistiek te realiseren”, legt eindredacteur Ludo Hekman op zijn LinkedIn-pagina uit.

“En dus groeide het plan om naast TV, radio, podcast en socials ook een eigen YouTube-kanaal te starten.”

De middelen die Pointer niet meer gebruikt voor zijn tv-producties mogen ze van de NPO-leiding gebruiken om het nieuwe digitale kanaal te ontwikkelen.

Het nieuwe kanaal op YouTube richt zich op kijkers tussen de 25 en 35 jaar.

Twee weken geleden ging de eerste productie uit het nieuwe beleid online: ‘Hoe influencers slachtoffer worden van AI-naaktfoto’s’. Deze werd sinds de release op donderdag 24 april 16:00 uur tot op heden 24.000 keer bekeken en lokte 88 reacties uit. Dat is qua bereik en interactieratio goed voor een eerste uitgave.

Het nieuwe kanaal heeft duizend abonnees.

De onderwerpen van de komende twee afleveringen staan hier ook al beschreven.

Op televisie wordt Pointer zondags om de week uitgezonden om 22:10 uur op NPO 2.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond