Deel dit artikel
-

Pokémon Go krijgt gesponsorde locaties

Nintendo hoopt nog meer aan zijn succes Pokémon Go te kunnen verdienen met gesponsorde locaties, oftewel locatiegebonden advertenties.

Op dit moment verdient Nintendo hooguit aan de verkoop van virtuele artikelen in de app zelf, die verder gratis te gebruiken is.

Partner Niantic maakt al gebruik van gesponsorde locaties voor zijn spel Ingress. Sponsoren zijn onder meer apotheek Duane Reade, café Jamba Juice en autoverhuurder Zipcar. Adverteerders betalen ‘kost per bezoek’.

Op welke termijn Nintendo de advertenties gaat introduceren is nog niet duidelijk.

Volgens Multiscope heeft Pokémon Go in ruim een week tijd Nederland veroverd, ook al staat de app nog niet in de PlayStore of Appstore. Ruim 1,3 miljoen Nederlanders zouden het spel op hun toestel hebben staan.

Deel dit bericht

2 Reacties

Kappie

Ik voorspel een Second Life 2.0: bedrijven gaan als gekken adverteren omdat ze de hype niet willen missen.

Maar wat halen ze binnen? Twintigers en dertigers die naar hun mobieltje staan te loeren, geen kopers.

Dus zolang men er geen slimme marketingactie aan koppelt is het een stukje duurbetaalde branding.

Fred

zorg dat de juiste (zeldzame) pokemons in jouw locatie te vinden zijn of maak van je locatie een gym waar gebattled kan worden en de eerste profiling is al binnen! Eindelijk krijg je mensen in je tent binnen die nu weten hoe AR werkt en hoe leuk dat kan zijn met geomarketing een beetje gamification erachter. Zorg dus dat je ook leuke aanbieding op Swarm of Groupon en dergelijke hebt staan op die locatie. Leuke aanvulling op de Social Media Mix. Ik zie trouwens nu al veel opa’s en oma’s samen met kleine kinderen op jacht met de smartphone, dus de doelgroep is duidelijk breder.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond