Deel dit artikel
-

Politie.nl werkt meer publieksgericht

De politie heeft haar site verbeterd. Die kijkt meer naar wat bezoekers vragen en minder naar de informatie die de organisatie wil brengen. Eerste stap is de themapagina’s opdelen in afzonderlijke informatieblokken.

Zo wordt de informatie beter vindbaar voor mensen die zoekmachines gebruiken. Ook de nieuwspagina’s worden herzien.

De meeste bezoekers van Politie.nl komen via zoekmachines niet direct bij wat ze nodig hebben. Daarvoor bevatte de site te veel informatie. Politie.nl heeft ruim tweehonderd themapagina’s, die niet altijd up-to-date zijn. Ook werd duidelijk dat meerdere pagina’s dezelfde content bieden, maar dan licht gewijzigd. Dat bemoeilijkt het zoeken.

Daar kwam bij dat de techniek naar een ander platform moest en dat er een grote upgrade kwam van het content management systeem (cms). Reden genoeg om Politie.nl grondig te herzien.

Voor het delen via sociale media zijn extra functies gekomen. Aan een informatieblok kunnen voortaan voortaan films worden toegevoegd, foto’s, infographics en zelfs podcasts. Ook zijn er zogeheten actieknoppen. Dat zijn buttons voor bijvoorbeeld direct melden, voor aangifte doen of die naar een formulier gaan. De nieuwsberichten krijgen een zelfde opzet. Ook daar is content aan toe te voegen. Bijvoorbeeld een button voor een getuigenoproep, zodat mensen de politie gemakkelijk kunnen helpen.

De site trekt ruim twee miljoen bezoekers per maand en zeker 800.000 keer per maand worden er meldingen gedaan.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond