Deel dit artikel
-

PostNL opent aanval op Belgische pakkettenmarkt

PostNL wil tegen 2021 een nieuw sorteer- en distributiecentrum openen in het Belgische Willebroek, nabij Antwerpen. Daar moeten 120.000 pakketten per dag verwerkt worden. De komst van PostNL belooft de strijd om de groeiende pakjesmarkt op de spits te drijven.

Rudy Van Rillaer, managing director PostNL België, spreekt tegenover persbureau Belga over de bouw van een ‘hoogtechnologisch sorteer- en distributiecentrum’. ‘De volledige sortering zal aan hoge snelheid gebeuren, tot in de camionettes van de bezorgers toe, dankzij de technologische installatie.’

PostNL zal straks alle pakjes die worden besteld bij Belgische webwinkels in Willebroek verwerken. Daar komen dan ook zo’n 400 mensen te werken, al zal het in eerste instantie gaan om 150.

PostNL was al wel actief op de Belgische markt. Het bedrijf beschikt reeds over zes distributiecentra in België (Wommelgem, Namen, Roeselare, Vilvoorde, Sint-Niklaas en Sint-Truiden) die nu goed zijn voor een totale oppervlakte van 44.000m². De voorbije weken werd de capaciteit nog eens verhoogd met 11.000m² om de groei op te vangen. Vorig jaar werden ook nog eens 350 PostNL-locaties oftewel pakketpunten in heel België geopend.

Met het nieuwe sorteercentrum zet PostNL de aanval in. Dat is slecht nieuws voor bpost, dat vergeefs heeft geprobeerd PostNL in te lijven.

Anders dan PostNL is bpost flink geraakt door de coronacrisis, zo blijkt uit de gisteren vrijgegeven kwartaalcijfers.
Het aantal beleverde pakjes steeg weliswaar met 20,5 procent, maar de anders zo lucratieve zakelijke postmarkt lag door de lockdown grotendeels stil.

Bpost becijfert de totale impact van COVID-19 op de winst (EBIT of winst voor interesten en belastingen) tijdens de eerste drie maanden op min 16,7 miljoen euro.

Foto PostNL

Deel dit bericht

19 Reacties

Blockchainkiller

Gaat niet werken, Bpost is best goed, Belgen zijn nogal “vaderlandlievend” en zullen niet zomaar overstappen; zeker niet naar een “Hollands” bedrijf.

Arrogante move van postNL! Gevaarlijk ook aangezien ze in België niet de beschermde status hebben die hun hier in Nederland wel genieten.

Hopelijk gaat dit falikant mis.

Sjef

Ja hoor, zo vaderlandslievend dat een groot deel bestelt bij bol, coolblue en amazon.

Richard van W.

@Blockchainkiller ‘gaat niet want Belgen zijn nogal Vaderlandlievend”…Ohja vandaar dat er blijkbaar al 6 PostNL DC’s zijn gewoon voor de fun omdat Belgen zo vaderlandlievend zijn…en BOL heeft ook helemaal geen succes in Belgie ook zo, de advertenties van Belgische retailers om BOL links te laten liggen doen ze puur voor de lol,

DREAM on.

Blockchainkiller

Het gaat hier over postnl, niet over coolblue, amazon of bol.com.

Postnl is bovendien geen upd in België dus daar zullen nog wel flink wat “schadeclaims” van komen, iets wat hier in Nederland ENKEL kan als je je pakket verzekerd verstuurd…

BiggHoss

Word tijd! want bpost en snelle levering past nie samen in 1 zin! 3 weken wachten om van een postkantoor 25km verder dan het postkantoor waar het naar toe moet ?‍♂️?‍♂️

Ron

Bpost is rampzalig: niet betrouwbaar in levering en in het beste geval zeer traag. PostNL levert al bij ons in België. Hun camionetten zijn overal (Gelijk Coolblue.be). Van mij mogen ze bij ons in Vlaanderen koploper worden.

Ron

Kijk eens op retailderail.be:


webshops als bol.com en Coolblue domineren de online B2C-markt in België. In de top-10 van webshops zijn maar twee Belgische spelers vertegenwoordigd, en zelfs die maken deel uit van een buitenlandse groep.

Wake up Blockchainkiller

Smeets

Post.nl 17.00 in de middag brengen volgende dag binnen
B.POST 3 dagen

Blockchainkiller

Zo te zien is het werknemer/bot/trollenleger van coolblue en bol volop aanwezig in de reacties hier.

Het gaat over postnl en niet over een paar webshopjes die plastic meuk verkopen waar niemand buiten de benelux iets om geeft…

Pieter

Het begint ermee dat je beweert dat Belgen nogal vaderlandslievend zijn. Daar word je terecht op aangesproken door mensen die de markt heel wat beter kennen dan jij.

Vervolgens zijn de critici natuurlijk ‘trollen’ en gaat het ‘over postnl’.

Om het maar even samen te vatten: je hebt gewoon nergens verstand van, maar moet wel onder menig stukje je ondeskundige mening kwijt.

Blockchainkiller

Bovendien mag ik reageren wat ik wil en bij wel artikel; dat is iets wat jij niet bepaald Pieter. Als de redactie van Emerce het er niet mee eens is hebben hun het recht om de reactie te verwijderen, jij niet.

Boomer!

Blockchainkiller

Hier heb je nog een leuk artikeltje, zul je zien dat ik weldegelijk gelijk heb en dat het voor Nederlandse bedrijven moeilijk zal worden om het vertrouwen van Belgen te winnen!

https://www.frankwatching.com/archive/2017/10/25/uitbreiden-naar-belgie-3-fouten-die-je-moet-voorkomen/

Ron

@Blockchainkiller, je mag je eigen mening hebben, maar daarin ben je niet de enige. Anderen wegzetten als trollen en boomers, da’s toch niet serieus beargumenteren? Wanneer de top 10 ecommerce bedrijven hier uit het buitenland zijn, waarvan 8 uit Nederland dan zegt dat wat over jouw ‘vaderlandslievenheid’. Als je die bedrijfjes noemt en dus kleinerend over spreekt is dat naar mijn bescheiden mening niet serieus.

Het artikel waar je ons naar verwees toont algemene issues, die een professioneel bedrijf van nu best weet. Ben je trouwens wel eens in Belgie geweest? Langs de Meir en in de steden is het vol buitenlandse winkels, Blokker, Albert Heijn, Bart Smit, Hema enzovoort. De groei van Postnl is een ware zegen voor de ecommerce hier.

jos - postnl

Blockchainkiller, ik werk zelf bij Postnl en als je de afgelopen 4 jaar ff terug kijkt zul je zien dst onze bezorging in België verschillende malen is verdubbelt en dat we op dit moment al meer pakjes bezorgen dan Bpist zelf en dat zijn niet alleen pakjes uit NL maar ook retailers vanuit België die de service van Bpost tegenover die van Postnl niet kunnen waarderen en ja dit heb ik van die retailers zelf.
Vaderlandliefend België prima maar als het om € en service is die ver te zoeken zelfs in België.

Gegroet en sterkte met je vaderlandsliefde.

Blockchainkiller

Wat een reacties, kennelijk maken wat lettertjes op een scherm nogal wat los. Ik ga er ook verder niet meer op in omdat ik niet het gevoel heb dat ik mij ergens voor moet excuseren. Als men aanstoot neemt aan mijn mening of visie: Grow a pair! Ondanks dat wij allemaal thuis zitten en wij beperkt worden in onze vrijheden is Europa nog steeds geen facistische staat! Dus ik mag gewoon vinden wat ik wil van je “bedrijfje” of je “landje” of je “persoontje” en je “ditjes en datjes”.

Ron; ik werk in België.

Jan

Snelle service, my asssss
Heb op 17 juli betaald om een pakje te verzenden van België naar Nederland.
Heb pakje zelfde dag binnengebracht op postpunt van PostNL en dat is daar dezelfde dag opgehaald, tot vandaag 3 Augustus weet niemand waar mijn pakje is gebleven, niet in sorteercenter, niet op afleverdienst, NADA.

Klacht ingedient,heb wel via Bepost moeten gaan om contact te krijgen met klantendienst PostNL.

Inhoud paket 72 € plus 12,65 € verzending, mss antwoord binnen 15 dagen.

Als dat snelle service is????

dewolf

Na het eindejaars falen en verhoogde tariefen van bpost zijn er nu al velen die een andere postoperator zoeken

dewolf

aangetekende post met prior zegel deed er ruim een week over van brussel naar gent kosten 10 euro
Fedex thuisgehaald andere dag geleverd 6 euro
Iemand nog lof over Bpost?????????

Blockchsinkiller

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond