Deel dit artikel
-

PostNL geeft drukte bij pakketpunten weer

Voortaan kunnen mensen die hun pakket willen ophalen bij een PostNL-punt zien hoe druk het daar is. In de PostNL-app wordt een indicatie van de drukte per tijdsperiode weergegeven.

De mogelijkheden binnen de PostNL-app worden steeds verder uitgebreid. Zo kon je al langer onder andere de status van je pakket checken en het bezorgmoment en de bezorglocatie wijzigen. Ook kun je zien welke post naar je onderweg is, een digitale postzegelcode aanmaken, een fotokaart versturen en een adresverzoek sturen aan je contacten waardoor je een online adresboek aanmaakt.

In de PostNL-app zijn de 3.600 PostNL-punten in Nederland te zien en sinds deze week kunnen consumenten voor de locatie waar het pakket ligt ook zien hoe druk het daar is. De PostNL-app heeft ruim 5 miljoen gebruikers.

Deel dit bericht

2 Reacties

Stef Bouwhuis

Het is zo heerlijk handig van PostNL om als de pakketbezorger in 20 seconden weg is (tring en dan wegrennen, belletje trekken), de zending voor een adres in Amsterdam Sloten te laten afhalen in het World Fashion Center bij een postkantoor in de hal.

Het is allereerst te ver weg voor mensen, die in hun eigen buurt iets lopend willen afhalen. Als je wat ouder bent en niet al te sportief (geen fiets) ben je gedwongen om er met de auto naartoe te gaan.

Het is echter een punt waar je niet even voor de deur kunt parkeren. Je kan wel achter het fashion Center in een parkeergarage parkeren (kosten?). En dan moet je een enorm stuk lopen met je pakket. En dan maar hopen dat dit niet te zwaar is.

Waarom niet gekozen in elke buurt voor 1 van de vele lege winkelpanden. Is dat te duur? En in samenwerking met het UWV of de Gemeentelijke Bijstandsorganen zou er toch best een werkervaringsplek van gemaakt kunnen worden of een locatie waar mensen met een moeilijk lichaam kunnen werken?

Dat hoeft toch niet enorm veel te kosten?

Robbert Haaksbergen

Jij denkt serieus dat gemeenten daar in deze tijd kosten voor kunnen maken? Nu de hele wereld om een bijstandsuitkering vraagt? Jij denkt serieus dat Postnl zulke kosten kan tillen, terwijl ze juist zoveel mogelijk overbodige kosten uit de onderneming proberen te snijden?

Ik vind dat je bij 1x aanbellen direct moet opendoen, echt direct. Je kan in de app precies bijhouden wanneer er een pakket wordt aangeboden, dus je weet dan ook dat hij onderweg is.

Zorg dus dat je thuis bent of laat het op een andere dag bezorgen. Lukt dat niet, dan krijg je 7 dagen de tijd om achter je pakket aan te rennen. Hoe goed wil je het hebben? Misschien ben je pas tevreden als de pakketbezorger (soms wel 200+ stops op een dag) je even ontbijt op bed komt brengen.

Kom op zeg. Doe eens normaal. Het is geen lui lekker land.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond