PostNL helpt checkout webwinkels versnellen

PostNL doet sinds een paar maanden een proef met enkele webwinkels waarbij de pakketvervoerder helpt naam- en adresgegevens in te vullen bij de shop.
De nieuwe dienst heet ‘Invullen met PostNL’ en kan her en der worden gevonden bij webshops. GSMpunt is een van de bedrijven die meedoet aan de proef.
De marketingmanager Eleon Jonker van de winkel zegt bij Emerce TV: “Dit is gericht op het efficiënter maken van de checkout. Die is al snel bij ons, maar we willen het afronden van bestellingen altijd makkelijker maken.”
“Vijftien procent van de klanten maakt gebruik van ‘Invullen met PostNL’, terwijl dat niet bekend is voor onze klanten.”
Jonker en Maarten de Smit van PostNL Digital Solutions bespreken de noviteit hier in de nieuwe videocollectie E-Commerce die aanstaande donderdag verschijnt op Emerce TV.
De Smit: “Ons team zoekt naar nieuwe producten voor PostNL om webwinkels te helpen groeien op het digitale vlak. We testen nieuwe ideeën met meerdere partijen.”
PostNL wil in een latere fase ook de verzend- en betaalvoordeuren kunnen doorgeven aan de deelnemende winkels.
Jonker: “Het mooiste zou zijn als afrekenen bij een kleine webwinkel net zo makkelijk gaat als bij een bol.com.”
De tool beoogt de conversie van webwinkels te vergroten. Winkelen moet makkelijker kunnen, denkt het tweetal. Tachtig procent van de bestellingen bij een webshop is eenmalig. Toch wordt bezoekers vaak gevraagd daar een account aan te maken. Soms krijgen ze de optie als gast te winkelen. Jonker: “Waarom zou je aansturen op het laten aanmaken van een account? Een telefoonhoesje koop je maar een keer per jaar.”
‘Invullen met PostNL’ is sinds juli live en wordt op dit moment beschikbaar gemaakt aan een bredere groep winkels.
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond