Deel dit artikel
-

PostNL koopt CheapCargo

PostNL heeft in korte tijd zijn tweede zogeheten pakketstapelaar overgenomen, dit keer in de vorm van CheapCargo uit Nijmegen.

Het postbedrijf bevestigt de overname aan E-commercenews.nl, die laat zien dat de KvK-registratie per 28-11 is aangepast.

De medewerkers van PostNL zijn zojuist geïnformeerd over de overname. CheapCargo blijft vooralsnog actief onder eigen naam en ook het management blijft ongewijzigd.

Klanten, doorgaans zijn dat bedrijven, van CheapCargo zetten de dienst in om een passende vervoerder te vinden bij het object dat ze willen verzenden. Dat kan een pakketje zijn, een pallet of een kist. Dat maakt niet uit. Het systeem zoekt vervoerders bij elkaar dit de opdracht in binnen- of buitenland kunnen afhandelen. Hiervoor werkt het samen met twintig vervoerders. De minderheid van de orders gaat via het netwerk van PostNL.

Mede dankzij koppelingen met WooCommerce, Magento, SEOshop en Exact Online is het bedrijf een concurrent van Sendcloud.

Met deze overname, en ook die van Shops United heel recent, voert PostNL een buy & build strategie uit, aangesluitend op een behoefte uit de markt. Er is een klantengroep die niet overweg kan, of wil, met de standaard oplossingen van één of enkele dienstverleners maar steeds wisselende partners nodig heeft voor maatwerk. Volgens CheapCargo zelf zijn dat zo’n twaalfduizend klanten.

Een van de verkopende investeerders is Peak Capital. Dat nam zeven jaar geleden een minderheidsbelang.

Directeur Lucas Brans, daartoe aangesteld, laveerde CheapCargo zo’n vier jaar geleden door een erg roerige periode en kreeg het bedrijf goed op de rit.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond