Deel dit artikel
-

PostNL en Marktplaats beloven ‘nauwere integratie’

PostNL en Marktplaats gaan een nieuwe samenwerking aan om het verzenden van producten makkelijker te maken voor de ruim 8 miljoen gebruikers van het online handelsplatform. Beide partners beloven eenvoudige integratie van de verzendmogelijkheden van PostNL binnen Marktplaats.

Wat de samenwerking precies inhoudt wordt de komende maanden bekend gemaakt. PostNL gaat eerst eens te rade bij gebruikers. Wat zijn de obstakels die zij vandaag de dag ondervinden met de verzending van hun producten? Wat kan er beter en hoe kan deze dienst het best worden geïntegreerd op Marktplaats?

Een van de mogelijkheden die PostNL noemt is dat zowel kopers als verkopers altijd op de hoogte zijn van de status van hun zending. Mogelijk wordt track & trace aangeboden.

Aan de hand van groepssessies en individuele interviews met gebruikers (koper en verkopers) wordt naar een eerste versie van de dienst toegewerkt die naar verwachting begin 2019 voor alle gebruikers beschikbaar komt.

Markplaats heeft samen met partner Online Betaalplatform reeds stappen gezet om de betaling veiliger en makkelijker te laten verlopen.

Deel dit bericht

4 Reacties

Jos

Mooi bericht hoor. ”PostNL gaat eerst eens te rade bij gebruikers. ”

Dit betreft dus niet meer dan de aankondiging van een project van KPN en Markplaats. Mooie marketing actie.

Leonard

@jos; Azijn voor ontbijt genomen? Daarnaast heb je het over KPN….

Het is toch mooi dat bedrijven nauwer gaan samenwerken en dat men processen gaat optimaliseren.

Jim

Marktplaats moet zelf eens “te rade gaan” door bijvoorbeeld iets te doen met alle fraudes die er plaatsvinden via hun platform. Ken genoeg mensen die zijn opgelicht via marktplaats. Waarbij de laatste zelfs via de bekende tikkie methode.
Alle berichten via het marktplaats systeem worden al verwerkt door hun systeem. Hoe moeilijk is het om onveilige urls eruit te filteren of een betere waarschuwing te geven bij onbekende urls?
Hetzelfde geldt voor verkopers die nog maar 1 dag actief zijn en spullen veel te goedkoop aanbieden. Dit is allemaal makkelijk eruit te filteren.
Maar marktplaats investeert liever in zaken waarbij ze een percentage van de omzet kunnen cashen. Zoals betaalverzoeken en verzenddiensten waar al prima oplossingen voor zijn…

René de Ritter

Is het ook mogelijk dat je bij post NL de bezorgtijd zelf kan instellen. Bv. S’avonds tussen 18.00 – 21.00 uur.
Dan hoef je de buren niet lastig te vallen.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond