Deel dit artikel
-

PostNL moet klanten weigeren wegens ‘extreme drukte’

Met meer dan tien miljoen bezorgde pakketten in zeven dagen is het absolute topdrukte bij PostNL. Het bedrijf waarschuwt dat niet alles meer op tijd bezorgd kan worden en ook niet alles meer wordt aangenomen. Het is voor het eerst dat PostNL klanten moet weigeren.

Het bedrijf schrijft op zijn site: ‘Omdat we geen concessies willen doen aan de coronamaatregelen en ons netwerk goed moet kunnen blijven draaien, passen we op piekmomenten de planning voor het ophalen van pakketten bij webshops aan.’

PostNL schat dat 95 procent van de pakketten top tijd wordt afgeleverd.

De feestdagenperiode verloopt dit jaar onvoorspelbaarder dan voorgaande jaren. De gebruikelijke drukte rond de feestdagen, startend vanaf Black Friday, wordt dit jaar aanzienlijk versterkt door corona. Zo werden het afgelopen weekend lokale maatregelen getroffen (zoals het vroeger sluiten van winkels en de oproep van burgemeesters om inkopen online te doen) die tot extra drukte bij webshops en bezorgers leidden.

PostNL vraagt aan consumenten om retouren zo veel mogelijk vast te houden tot na Sinterklaas.

PostNL verwacht niettemin de komende dagen samen met de webshops meer dan 1,5 miljoen pakketten per dag te verwerken en heel Nederland (en België).

DHL lijkt nog nog wel alle pakketten te kunnen afhalen bij webshops. DHL bezorgt nu zo’n 1,2 miljoen pakketten per dag in Nederland.

Deel dit bericht

5 Reacties

m.dam

alle bedrijven verschuilen zich met vertragingen achter de corona dat is nu handig om hun eigen falen of tekort komingen te verbloenen om adequaat op te treden bij deze tijden. dit is geen excess maar dit treed al langer op. dus jullie verschuilen achter deze reden is zwak. jullie hebben gewoom verzuimd om optijd al of niet expres maatregelen te nemen door bv meer mensen in te huren in deze tijd.

J Groot

POSTNL doet alsof dit nieuw is. Ik verbaasde mij zeer over de hoeveelheid pers hiermee kwam. Bij mijn vorige werkgever kwam postnl enkele dagen al niet langs omdat ze het te druk hadden. Ze gaven aan dit bij iedereen te doen. Er werd afgelopen jaar ook gesproken over kerst en black friday ‘boetes’. Meer personeel aannemen was te kostbaar gezien ze ook nog laagseizoen hadden.

PostNL heeft het druk, veel pakketjes, al is het niet nieuw. Zij zijn zich al jaren bewust van het feit dat ze het niet aankunnen. Management fouten zijn het.

Rudy - MaxiAxi BV

Het is jammer dat er bij PostNL niet eenduidig naar een oplossing gezocht wordt. Wij sturen dagelijks zo’n 800 zendingen via PostNL en kregen afgelopen maandag te horen “We komen jullie dinsdag niet afhalen”. Halsoverkop het hele logistieke proces op de kop gezet om op een andere manier te verzenden, staan ze dinsdag avond toch voor de deur..
Op woensdag verhaal gaan halen bij de contactpersoon. Die neemt de hele ochtend de telefoon niet op. Net na de middag eindelijk contact: “ja sorry, we komen vandaag niet afhalen.”. Alle zendingen van die ochtend waren al gelabeld met PostNL etiketten. Die blijven dus een dagje staan..
Vervolgens krijg je woensdag avond een whatsappje “Jullie staan op de lijst om morgen (Donderdag) niet afgehaald te worden”. Erg fijn allemaal… En een oplossing? Die bieden ze niet. Hoe gaat het bij de grote jongens? Die krijgen volgens onze contactpersoon van PostNL een maximum aan aantal pakketten opgelegd. Waarom krijgt iedereen die niet? Dan hebben we het hele probleem toch opgelost? Maar, we moeten wel een piektoeslag betalen omdat ze het niet voor elkaar hebben.

Ricardo

PostNL annuleert bij heel veel bedrijven de afhalingen, heel slecht geregeld daar.

DHL verloopt overigens vlekkeloos.

Jos

Ieder jaar drama bij PostNL. Corona is er pas een maand of 8 dus heel begrijpelijk dat er problemen zijn. #not. Wat een faal.
Ik ben met mijn webshop al tijden terug overgestapt naar DHL. (bijna) net zo goede service en goedkoper.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond