Deel dit artikel
-

PostNL opent gerobotiseerd sorteercentrum voor kleine pakketten

PostNL CEO Herna Verhagen en Constantijn van Oranje hebben een gerobotiseerd pakkettensorteercentrum voor kleine pakketten in Nieuwegein geopend. Het sorteercentrum, voorzien van diverse robots, is volgens PostNL uniek in Europa.

De pakketten die in het nieuwe sorteercentrum verwerkt worden hebben het formaat van een flinke schoenendoos of kleiner. Kleine pakketten zorgen voor minder verpakkingsmateriaal, minder lucht, en minder CO2-uitstoot.

Door in dit sorteercentrum kleine pakketten apart te verwerken, creëert PostNL meer capaciteit in de 26 andere pakkettensorteercentra. De maximale capaciteit van dit gerobotiseerde sorteercentrum staat gelijk aan de capaciteit van vijf normale sorteercentra.

Het sorteerproces kent diverse technieken zoals 175 robots voor het interne transport, robotarmen voor het opvoeren van de pakketten en tassenvulstations. Zo kunnen 24/7 kleine pakketten worden gesorteerd. Met intelligente software is elk pakket precies te volgen binnen het sorteercentrum.

 

Deel dit bericht

2 Reacties

Eddy

Dat postnl rekening houdt met co2 is absolute onzin. Wij zijn zelf 14 bezorgers voor hen en wij moeten eind van ons rit ieder individueel terug naar depot rijden om de rit af te handelen. Terwijl dit heel gemakkelijk verholpen kan worden door meerdere scanners met 1 collega mee te geven. Dus ipv 14x dat alle bussen weer terug moet rijden, kan dit ook door 1 a 2 bussen geregeld worden. Zovaak medegedeeld dat dit beter is voor de milieu en ook voor ons chauffeurs wat ons natuurlijk tijd bespaard voor letterlijk 1 minuut werk afhandelen van je rit, willen ze alsnog niks van af weten. Dus postnl, hou ajb op met c02 uitstoot gedoe.

Jhs

PostNL is een bedrijf dat pakjes behoort te. Er zenden en afleveren bij de mensen thuis. Binnen korte tijd zijn er al 3 pakketjes verdwenen bij dit giga bedrijf. Meldt je dit bij de centrale telefoonlijn dan wordt je afgescheept dat de verzender een klacht dient in te dienen en dat men dan het pakketje gaat zoeken. Aangezien in al de gevallen de pakketjes uit China komen maken die zich niet druk om. PostNL werkt totaal niet mee om de pakketjes op te sporen. Kijk maar op internet. Het barst van de klachten. Ik kan niet anders zeggen dat de service NUL is.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond