Deel dit artikel
-

Prezi haalt 14 miljoen dollar op

Het Amerikaanse bedrijf Prezi, populair onder marketeers vanwege dynamische online presentaties, heeft 14 miljoen dollar bij investeerders opgehaald. Het bedrijf claimt 7 miljoen gebruikers.

Nederlanders zijn er dol op: de dynamische presentaties van Prezi, die foto’s en tekst met fraaie animaties aan elkaar verbindt. De online dienst is voor een belangrijk deel gratis en de Prezo Viewer iPad app staat hoog in de iTunes-app Top 10 in de categorie productiviteit.

Het bedrijf zag het afgelopen jaar een enorme groei. Er kwamen 5 miljoen geregistreerde gebruikers bij, wat het totaal op 7 miljoen brengt. Of die de dienst ook allemaal actief gebruiken of uit nieuwsgierigheid een account hebben aangemaakt is niet bekend. Prezi verdient eigenlijk aan privacy. Alle presentaties zijn voor iedereen toegankelijk, tenzij je betaalt.

De recente investeringsronde werd geleid door Accel Partners, waarbij Sunstone Capital opnieuw investeerde. De vorige ronde was bescheiden: Sunstone en TED Conferentie fourneerden destijds 1,5 miljoen dollar.

Het bedrijf gaat het geld gebruiken om verder te groeien. Men houdt rekening met toenemende vraag in Europa en Azië.

Prezi – met kantoren in San Francisco en Boedapest en vijftig werknemers – is het geesteskind van architect Adam Somlai-Fischer, die de zoom-interface aanvankelijk gebruikte voor zijn ontwerpen. Voor Prezi ging hij een samenwerking aan met de Hongaarse professor Peter Halacsy.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond