Print.com neemt online drukker Simian over

Met de overname van Simian wordt Print.com eigenaar van de drie drukwerksites Reclameland, Drukland.nl en Flyerzone en de 23.000 m2 drukkerij bij Groningen.
Volgens Marco Aarnink (foto, links), CEO van Print.Group, is de overname bedoeld om de productie en fulfilmenttak binnen de groep toekomstbestendig te maken. Dat houdt in: groeien in Europa.
In een persbericht zegt Aarnink: ““We investeren in een prominente internationale positie in een markt die in hoog tempo verandert. Onze klanten verwachten kleinere productieruns, kortere levertijden, een breder, duurzamer productaanbod en gepersonaliseerde services.”
Hoeveel geld met de overname is gemoeid houden de partijen voor zich.
Verkopend directeur Wouter Haan: “Nieuwe markten en toepassingen ontstaan alleen als de hele keten samenwerkt op een geïntegreerde en duurzame manier. In mijn nieuwe rol zal ik me richten op het verder ontwikkelen van deze strategische ambities binnen Print.Group.”
Simian is actief in de Nederland, België en Frankrijk.
Sinds de officiële lancering in 2019 groeide Print.Group naar een omzet van meer dan zestig miljoen euro in negen Europese landen.
Marco Aarnink verkocht in 2014 zijn bedrijf Drukwerkdeal aan het Amerikaanse Vistaprint voor 24 miljoen euro.
In een podcast van Nyenrode legt hij uit hoe hij onbedoeld met Print.com onbedoeld maar toch weer in de wereld van de online drukkerijen terecht kwam (audio start op relevante moment):
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond