Deel dit artikel
-

Problemen website drukken resultaat Marks & Spencer

De migratie naar een nieuwe website drukken de online omzet van Marks & Spencer in het afgelopen kwartaal.

De overgang naar de nieuwe site zorgt ervoor dat MS.com een omzetdaling rapport van 8,1 procent in de drie maanden tot eind juni. De grootste klappen vallen in de categorie Algemeen. Kleding heeft niet merkbaar veel te kampen met dalende omzet, zo meldt Marks & Spencer in zijn kwartaalbericht.

Het bedrijf voert nu regelmatige tussentijdse updates door om de site ‘commercieel te optimaliseren’. Omdat het online verkoopkanaal niet op orde is, zijn de investeringen in reclame tijdelijk op een lager pitje gezet.

Tot afgelopen februari opereerde M&S, onder leiding van de Nederlandse CEO Marc Bolland, op de infrastructuur van Amazon. Nu draait het bedrijf, na een investering van 150 miljoen pond, op eigen systemen. De gevolgen van die omschakeling moeten nu ‘indalen’, aldus Bolland in zijn bericht aan de financiële markt.

Foto: Elliott Brown (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond