Deel dit artikel
-

Proximus rapporteert een vrijwel stabiele omzet

Op een uitdagende markt, waar de concurrentie steeds intenser werd, breidde telecombedrijf Proximus zijn klantenbasis voor vast internet, tv en mobiele postpaid verder uit.

Op het eind van het jaar resulteerde dit in een markaandeel van 45,9 procent voor vast internet, 38,7 procent voor totaal mobiel en 37,4 procent voor digitale tv.

De klantenbasis voor tv nam in 2019 met 22.000 toe tot een totaal van 1,6 miljoen. Het totale aantal klanten voor vast internet kwam uit op ruim 2 miljoen, met een aangroei van 31.000 lijnen over het volledige jaar. De klantenbasis voor mobiele postpaid groeide in 2019 aan met 95.000 kaarten tot een totaal van 4,1 miljoen.

Over het volledige jaar 2019 bedroeg de onderliggende omzet van de Proximus Groep 5,6 miljard euro, een lichte daling ten opzichte van het vorig jaar. EBITDA ging naar 1,8 miljard.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond