Deel dit artikel
-

Proximus: meer klanten, meer glasvezel

Proximus Groep, de belangrijkste Belgische telecomaanbieder, start het jaar met ‘aanhoudend commercieel succes’, en versnelt zijn fiberuitrol.

Het bedrijf meldt een aanhoudend sterke klantengroei, vooral in wat het noemt het hoge waardesegment: er kwamen 37.000 mobiele postpaidkaarten bij, 12.000 internet- en 13.000 tv-abonnementen.

De klantenbasis voor glasvezel (consumenten) groeide met 12.000 klanten tot 77.000 eind maart.
Er zijn 73.000 woningen aangesloten.

Proximus boekte een onderliggende omzet op de thuismarkten van ruim 1 miljard euro, een lichte daling ten opzichte van vorig jaar, voornamelijk te wijten aan de negatieve impact van COVID-19 op alle klantensegmenten. De omzet uit wholesale viel met 22 procent terug, niet alleen door de druk op roaming, maar ook door een aanhoudende daling van de omzet uit de afhandeling van sms-verkeer.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond