Deel dit artikel
-

Proximus ‘goed op weg om onze jaarambities waar te maken’

Proximus sluit naar eigen zeggen een sterk commercieel kwartaal af voor mobiele postpaid, met 58.000 extra kaarten en voor glasvezel, met 14.000 bijkomende klanten.

Volgens CEO Guillaume Boutin is het bedrijf ‘goed op weg om onze jaarambities waar te maken’.

De convergente klantenbasis (vast en mobiel) groeide met 11.000. Ook verwelkomde het bedrijf 5000 extra internet- en 5000 extra tv-abonnementen. De omzet uit mobiele B2B-diensten steeg met 2,9 procent.

De onderliggende omzet op de thuismarkt was iets lager dan een jaar geleden, maar ruim boven 1 miljard euro. Het handelsresultaat van Proximus bedroeg 424 miljoen euro.

Het Belgische bedrijf voorzag in de verslagperiode 686.000 woningen en bedrijven van glasvezel.

Proximus krijgt met glasvezel wel steeds meer concurrentie. Afgelopen week werd bekend dat Telenet en netbeheerder Fluvius een nieuw infrastructuurbedrijf willen oprichten om snellere glasvezelverbindingen uit te rollen in de grote meerderheid van Vlaanderen.

Fluvius, in handen van de 300 Vlaamse steden en gemeenten, en Telenet (de derde aanbieder van mobiele telefonie in Vlaanderen) onderhandelden meer dan een jaar over de netwerksamenwerking.

Foto Shutterstock

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond