Deel dit artikel
-

Proximus claimt sterke commerciële prestaties

Proximus meldt bij de presentatie van de jaarcijfers dat de verwachtingen voor 2020 zijn ingelost dankzij een sterke klantengroei over het volledige jaar, met 174.000 nieuwe mobiele postpaidklanten, 48.000 nieuwe internetklanten en 36.000 nieuwe tv-klanten.

De onderliggende jaaromzet op de thuismarkten bedroeg 4.2 miljard euro, 2,3 procent lager dan in 2019. Voor zijn activiteiten op de thuismarkten rapporteerde Proximus over het volledige jaar een onderliggende EBITDA van 1.705 miljoen.

Het zakelijke segment toonde volgens Proximus veerkracht in een uitdagende omgeving: de mobiele basis groeide verder aan met 33.000 klanten in 2020.

Het totale aantal klanten voor vast internet kwam uit op 2,1 miljoen. Proximus telt 1,6 miljoen tv klanten. De klantenbasis voor mobiele postpaid groeide in 2020 aan met 174.000 kaarten tot een totaal van 4,2 miljoen. Eind december bedroeg het totale aantal prepaidkaarten 624.000. Het aantal vaste spraaklijnen daalde naar 2,2 miljoen.

Het Belgische telecombedrijf versnelde verder zijn fiberuitrol, met 460.000 aansluitbare woningen en bedrijven eind 2020.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond