Proximus tevreden over vierde kwartaal

Proximus sluit naar eigen zeggen een sterk vierde kwartaal af, met 53.000 extra mobiele postpaidkaarten, 15.000 extra internet- en 14.000 extra tv-abonnementen.
De convergente basis (vast en mobiel) groeide met 18.000 klanten aan tot een totaal van 1,1 miljoen, 6,1 procent meer dan 12 maanden geleden.
Als gevolg van veranderende klantenbehoeften bleef het aantal vaste spraaklijnen verder afnemen, met 36.000 lijnen in de laatste drie maanden van 2021.
In 2021 heeft het bedrijf 813.000 bedrijven en woningen aan glasvezel geholpen.
Proximus zag zijn onderliggende omzet op de thuismarkt met 2,4 procent stijgen tot 1,13 miljard euro. Dat is exclusief de omzet van de aangekochte dochter Mobile Vikings.
De omzet uit de consumentenmarkt steeg met 2,7 procent, terwijl het aantal klanten dat afziet van een vaste lijn blijft toenemen. De omzet uit de zakelijke markt steeg met 1,9 procent, vooral dankzij de hogere omzet uit mobiele en ICT-diensten.
De EBITDA op de thuismarkten bedroeg 382 miljoen euro, lager dan een jaar eerder.
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond